Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøkt å søke litt, men må spørre…

Er tilbud på både GSI pinnacle og Primus litetech stekepanner hos fjellsport, vil en 20cm panne være den som funker greiest på en omnilite? De koster ca like mye, men ser primusen sine panner har litt rettere kant (dumt for pannekaker, men fint for andre retter), de er vel ca like gode mtp holdbarhet og varmespredning?

Annonse
Skrevet

Har ikke testet Primus sine panner, så skal ikke uttale meg om de, men har en GSI Pinnacle (8") som jeg er veldig fornøyd med. Nonstick som faktisk fungerer på gassbluss. Har man litt ekstra smør (4 skjeer i stedet for 3) i pannekakerøren trenger man ingenting ekstra når man steker.
Om non-stick-belegget er veldig sunt i lengden er en annen sak.

Skrevet

20cm panner er grei størelse, plass til litt oppi uten at den blir for stor. Jeg har også en 24cm men den blir litt stor på vanlige brennere.
Jeg kjenner ikke GSI og Primus pannene men ser de har Trangia Gourmet. Det er en panne jeg har hatt i 20 år. Den veier litt mer dels pga høye kanter og lokket. Men lokk er veldig greit å ha, lettere å gjenomsteke ting da så en sparer gass/fuel. Ellers har de MSR Ceramic. Det er også en god panne, dog har den plastdetaljer i håndtak så den er ikke så egnet til bål evt. Den er lett men har da ikke lokk. Når jeg bruker den har jeg med en spisetallerken i titan som jeg kan bruke som lokk på panna. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.