Ada Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Den første episoden av NRK sitt program med Lars Monsen som besøker nasjonalparker i Norge, viser at han lar fiskesnøret stå uten tilsyn. Jeg trodde ikke dette var lovlig, eller har jeg misforstått? Siter
Lavvosolberg Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Det er lov med 10 sniker pr fisker. se paragraf 5 her: https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/2003-05-06-582 Siter
+Gabs88 Skrevet 15. januar Pålogget Skrevet 15. januar 1 hour ago, Lavvosolberg said: Det er lov med 10 sniker pr fisker. se paragraf 5 her: https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/2003-05-06-582 Lov spesifikk til Finnmark og så langt jeg kan se gjelder den kun fastboende. Siter
Lavvosolberg Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Gabs88 skrev (51 minutter siden): Lov spesifikk til Finnmark og så langt jeg kan se gjelder den kun fastboende. Ja, Pasvik er i Finnmark. Hvorfor tenker du forskriften kun er gjeldende for fastboende? Siter
+Gabs88 Skrevet 15. januar Pålogget Skrevet 15. januar 1 hour ago, Lavvosolberg said: Ja, Pasvik er i Finnmark. Hvorfor tenker du forskriften kun er gjeldende for fastboende? Syntes jeg så noe om det på mobilen tidligere i dag, men det ser ut som jeg tok feil. Siter
+Gabs88 Skrevet 15. januar Pålogget Skrevet 15. januar Noen som har en timestamp for når han satte dem? Var det vinter eller sommerhalvdelen? Siter
+sofasliter Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Gabs88 skrev (2 minutter siden): Noen som har en timestamp for når han satte dem? Var det vinter eller sommerhalvdelen? Tidlig i juni måned. Siter
+Gabs88 Skrevet 15. januar Pålogget Skrevet 15. januar 2 hours ago, sofasliter said: Tidlig i juni måned. Ahh, jeg leste litt feil og trodde Monsen brukte 10 samtidig. Men han har jo bare latt en enkelt stang stå i ro. 1 Siter
Thomas,T Skrevet 12 timer siden Pålogget Skrevet 12 timer siden Ada skrev (På 15.1.2025 den 11.29): Den første episoden av NRK sitt program med Lars Monsen som besøker nasjonalparker i Norge, viser at han lar fiskesnøret stå uten tilsyn. Jeg trodde ikke dette var lovlig, eller har jeg misforstått? Bare av nysgjerrighet ? Registrerte du deg som bruker her inne kun for å finne ut om Lars Monsen har gjort noe «ulovlig»? Det kan da ikke være mye glede i å lage slike programmer lenger, når folk bare skal bruke dem til å lete etter ulovligheter og regelbrudd. Siter
Lompa Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Thomas,T skrev (10 timer siden): Bare av nysgjerrighet ? Registrerte du deg som bruker her inne kun for å finne ut om Lars Monsen har gjort noe «ulovlig»? Det kan da ikke være mye glede i å lage slike programmer lenger, når folk bare skal bruke dem til å lete etter ulovligheter og regelbrudd. Bare av nysgjerrighet: Sitter du og vurderer motivene til alle som poster her? Det kan like gjerne være noen som bruker Monsen som eksempel for å spørre om de selv har lov til å sette ut et slikt snøre.. Siter
Thomas,T Skrevet 2 timer siden Pålogget Skrevet 2 timer siden Lompa skrev (18 minutter siden): Bare av nysgjerrighet: Sitter du og vurderer motivene til alle som poster her? Det kan like gjerne være noen som bruker Monsen som eksempel for å spørre om de selv har lov til å sette ut et slikt snøre.. Jeg mener at når jeg spør trådstarter om hans eller hennes intensjoner bak hvorfor de lurer på dette, så er det fordi jeg selv tydelig forklarer hvorfor jeg stiller spørsmålet. Jeg opplever at det er veldig mange mennesker som kun er ute etter å finne feil hos andre. Personlig liker jeg å se slike TV-serier og personligheter som underholdning. Men hvis alle hele tiden skal lete etter feil hos andre, blir det ikke akkurat særlig givende for bransjen å fortsette å tilby denne typen underholdning i fremtiden. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.