Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr for å lappe i felt


Anbefalte innlegg

Hva har dere i reservekitet for å lappe soveposer, jakker, telt (ikke silnyleon, men andre duktyper) etc i felt? Jeg hadde en pakke tearaid alltid var med, men som er rotet bort nå. Skulle bestille ny, men så at Gear Aid hadde veldig mange forskjellige lapper og taperuller som så mer mer praktisk ut. Noen som har erfaring med ulike typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bit vindsperretape, gaffatape, en bit med rip stop stoff og passende lim (to sistnevnte er kjøpt på Selfmade). Ja og exped sitt repairkit i liggeunderlaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bit dampsperreteip. Henger på det meste, og nesten umulig å få vekk. Så det blir ofte permanent…

Til å reparere sprekker/hull i kajakk har jeg med en stripe aluminiumsarmert butylteip. Det blir lufttett og vanntett, permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra tape: Gorilla? Gaffa-,  best er original Tesa lerretstape. Den har jeg lappet både kajakk og Viking dykker tørrdrakt og gummibåt med, hvor det holdt i flere år før jeg fikset det permanent. Har en svart Tesa-tape lapp på mine skalbukser, som overlevde en tur i vaskemaskinen. Men lappestedet må jo være rent og tørt og gjerne slipt litt før lapping. 

Ellers Aquasure eller billigutgaven fra Biltema: Gummireparasjon (som kanskje nå er litt dårligere).  

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.