Bokhylla Skrevet 30. desember 2023 Skrevet 30. desember 2023 Jeg har kikket litt på forede capser til bruk om vinteren (skitur på fjell, gåtur i hverdagen) og ser både Fjellreven, Klattermusen og Lowe Alpine har noen varianter. Tenker jeg gjerne vil ha mulighet til å brette opp/ned den delen som dekker ørene, og at den puster bra. Er det noen her som har en vintercaps/foret caps her, og vil dele sine erfaringer om hva som er bra/dårlig? Ser det er noen som har ganske kort brem, andre lengre og mer vanlig caps størrelse. Takk for svar 1 Siter
LitekH Skrevet 31. desember 2023 Skrevet 31. desember 2023 Jeg er veldig fornøyd med denne https://www.klattermusen.com/no/unisex/luer-kapser/10065-draupa-hat-black/ Den er tynn, tørker lett. Bruker en tynn lue under hvis det er kaldt. Den tetter godt rundt ansiktet. 1 Siter
Bokhylla Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Skrevet 31. desember 2023 Takk for svar @LitekH. får du plass til en liten lur under din anbefalte størrelse, og hvordan syns du den puster? Siter
+Gabs88 Skrevet 31. desember 2023 Skrevet 31. desember 2023 https://www.widforss.no/sealskinz-waterproof-extreme-cold-weather-hat-black Meget god erfaring med denne Vanntett og varm. 1 Siter
+tshansen Skrevet 31. desember 2023 Skrevet 31. desember 2023 Bokhylla skrev (17 timer siden): Jeg har kikket litt på forede capser til bruk om vinteren (skitur på fjell, gåtur i hverdagen) og ser både Fjellreven, Klattermusen og Lowe Alpine har noen varianter. Tenker jeg gjerne vil ha mulighet til å brette opp/ned den delen som dekker ørene, og at den puster bra. Er det noen her som har en vintercaps/foret caps her, og vil dele sine erfaringer om hva som er bra/dårlig? Ser det er noen som har ganske kort brem, andre lengre og mer vanlig caps størrelse. Takk for svar Jeg har den fra Lowe Alpine, å den er suveren til sitt bruk, men å si at den puster er en kraftig overdrivelse. Man blir veldig fort klam og våt. Jeg bruker en tynn devold lue jeg kan bytte med om jeg blir for varm. Så bytter jeg litt fram og tilbake mellom de 1 Siter
elgen Skrevet 31. desember 2023 Skrevet 31. desember 2023 Hei Jeg har bemerket at en del hundekjørere og polar-folk bruker ulike caps fra Helly-Hansen Work Wear. Det finnes sikkert andre fabrikanter, som har noe bra i arbeidsklær/-lue segmentet! Jeg har selv erfart, at svettevått fleecefor = kalt omslag om hodet!! Så jeg har en litt stor, vindtett caps med tynt fleecefor, hvor jeg stort sett alltid bruker en tynn ulllue eller (forsvarets) ull balaklava under. Elgen 1 Siter
Bokhylla Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Skrevet 31. desember 2023 @Gabs88takk for tips! Kan man brette opp øreklaffene på denne, og synes du den puster godt? Siter
Bokhylla Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Skrevet 31. desember 2023 @tshansentakk for innspill! Håper å finne en variant som kanskje gjør at man slipper den ekstraluen, men greit å vite den er bra ellers😀 De jeg har sett på fra Fjellreven ser og litt "tette" ut når jeg ser på materialet de er laget av, men usikker på hvordan de oppleves. Har kun en sommercaps fra Klattermusen, og den er jeg veldig fornøyd med ift "klammhet", men blir jo noe helt annet på vinteren. Siter
Bokhylla Skrevet 31. desember 2023 Forfatter Skrevet 31. desember 2023 @elgen, takk for tips om nytt merke- skal sjekke det ut! Ja jeg blir og fort varm i topplokket, så skjønner hva du mener😅 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.