Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er viktig å ta hensyn til i skogen for en nybegynner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Har alltid brukt skogen mye. Lekeplass som lite. Og, som en treningsarena i voksen alder. Har begynt å sette mer pris på ett litt lavere tempo (Eller ett forsøk på det) 

hva er viktig å ta hensyn til med tanke på ferdsel, overnatting, båltenning osv… Hva er god kotyme, og hva sier loven? 
har kort avstand til skogen, og har funnet meg en hverdagsplass ikke så langt unna huset. Er en allerede opparbeidet bålplass der. Ser for meg å videreutvilke denne litt. Lage en koselig plass hvor man kan gå å ta en matbit og slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sporløs ferdsel er et godt utgangspunkt. Ta med søpla hjem, og etterlat området bedre enn du fant det.  Husk at noen eier skogen, du skal i ha tillatelse fra grunneier før du gyver løs med øksa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (1 time siden):

Sporløs ferdsel er et godt utgangspunkt. Ta med søpla hjem, og etterlat området bedre enn du fant det.  Husk at noen eier skogen, du skal i ha tillatelse fra grunneier før du gyver løs med øksa. 

Det vet jeg. Er en kommunal skog. Søpla blir selvsagt med hjem. Plukker også med søppel som jeg finner underveis også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan ikke gjøre en bålplass mer permanent og tilrettelagt uten grunneiers tillatelse. Du gjør nok ikke noe galt ved å brenne nytt bål i et ildsted noen har laget, men om du bygger videre så har du tatt deg til rette på annens grunn. Slik forstår i alle fall jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (8 timer siden):

Du kan ikke gjøre en bålplass mer permanent og tilrettelagt uten grunneiers tillatelse. Du gjør nok ikke noe galt ved å brenne nytt bål i et ildsted noen har laget, men om du bygger videre så har du tatt deg til rette på annens grunn. Slik forstår i alle fall jeg det. 

Enig i den. Tenker ikke å bygge der, men rydde litt rundt der, er mye nedfall som ligger i veien for stien. Opparbeidet bålplass er ett veldig lite bål, og litt dårlig med steiner rundt. Plukke litt stein, og rydde på nedfall og døde ting. Ikke noe bygging av større ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.