Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestang innlandsfiske nybegynner


CHLOFK

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å forsøke meg på litt innlandsfiske i sommer. Skal på norgesferie. Gjorde litt research for 2 år siden og landet på Shimano Beastmaster som en god fiskestang. 3 - 14, 8' for ørretfiske. Kom aldri så langt at jeg fikk kjøpt fiskestangen. Har prøvd å lese meg litt opp, men det er så utrolig mye informasjon der ute og forskjellige fiskestenger. Tar gjerne imot gode råd og tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det jeg hadde anbefalt en kompis i din situasjon:

* 5-25 9 fots stang, finnes mye forskjellig som er bra i forskjellige prisklasser. Daiwa, Shimano, Berkley, Lawson, alle har gode stenger i forskjellige prisklasser. Og det merket som er best på dyre stenger er ikke nødvendigvis like flinke med billige stenger men det meste er stort sett greit. Beastmaster er en fin stang.

* 2000-2500 str snelle, jeg liker Shimano sine best. Miravel er en prisgunstig, lett og meget god snelle.

* 0.10 eller 0.12mm multifilament snøre, feks Fireline

* 0.25mm monofilament til fortom, hvis du gidder.

 

Sluker:

* Sølvkroken Classic 12g, Kopper og Rød + Sølv med røde prikker.

* Sølvkroken Aura Flake 12g, Grønn, Sølv og Svart.

* Møresilda 22g, Sølv og Blå + Kopper og Rød + Sølv og Rød.

* Atomsilda 20g, Svart og Rød + Sølv og Svart

Spinnere:

* Blue Fox Vibrax 8g, Kopper m/Røde Prikker + Sølv m/Røde Prikker + Svart m/ Røde Prikker

* Mepps Aglia 4.5 gram, Kopper m/Røde Prikker, Sølv m/Røde Prikker

* Mepps Black Fury, 4,5 gram, Farge BL/G

* Panther Martin har også en del gode spinnere. Spesielt 7 grams spinnerene de har men mye utsolgt i Norge.

 

Små sluker og spinnere kan ofte være veldig effektivt, men noen ganger kan fisken også stå langt fra land og da hjelper det veldig hvis du har muligheten til å sette på en 20-22 grams sluk slik at du kan fiske langt ute og dypt.

Endret av Gabs88
  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (53 minutter siden):

Dette er det jeg hadde anbefalt en kompis i din situasjon:

* 5-25 9 fots stang, finnes mye forskjellig som er bra i forskjellige prisklasser. Daiwa, Shimano, Berkley, Lawson, alle har gode stenger i forskjellige prisklasser. Og det merket som er best på dyre stenger er ikke nødvendigvis like flinke med billige stenger men det meste er stort sett greit. Beastmaster er en fin stang.

* 2000-2500 str snelle, jeg liker Shimano sine best. Miravel er en prisgunstig, lett og meget god snelle.

* 0.10 eller 0.12mm multifilament snøre, feks Fireline

* 0.25mm monofilament til fortom, hvis du gidder.

 

Sluker:

* Sølvkroken Classic 12g, Kopper og Rød + Sølv med røde prikker.

* Sølvkroken Aura Flake 12g, Grønn, Sølv og Svart.

* Møresilda 22g, Sølv og Blå + Kopper og Rød + Sølv og Rød.

* Atomsilda 20g, Svart og Rød + Sølv og Svart

Spinnere:

* Blue Fox Vibrax 8g, Kopper m/Røde Prikker + Sølv m/Røde Prikker + Svart m/ Røde Prikker

* Mepps Aglia 4.5 gram, Kopper m/Røde Prikker, Sølv m/Røde Prikker

* Mepps Black Fury, 4,5 gram, Farge BL/G

* Panther Martin har også en del gode spinnere. Spesielt 7 grams spinnerene de har men mye utsolgt i Norge.

 

Små sluker og spinnere kan ofte være veldig effektivt, men noen ganger kan fisken også stå langt fra land og da hjelper det veldig hvis du har muligheten til å sette på en 20-22 grams sluk slik at du kan fiske langt ute og dypt.

Takk dette var veldig oversiktelig og informativt for en nybegynner! Tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.