Gå til innhold
  • Bli medlem

2000mod Hilleberg Niak - Black Labe.


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Annonse

image.thumb.png.d63fb130fe6d4aec29769d3487cef58c.png

 

Artig, Hilleberg nevner at de hadde Niak for mange år siden så da er det vel dette teltet de refererer til.

 

 

Men jeg ligger i telt, jeg samler ikke på dem, så for meg virker 5300 som en helt urealistisk pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult telt, ja.   2.8 kg er ikke så galt for et tomanns black label-telt.   Jeg kjøpte Nammatj 2 (også black label) i 2003 eller 2004, det er 3.0 kg.  Det er ingen mål i annonsen, men jeg lurer på om ur-Niak hadde passet bedre som solotelt enn Nammatj 2, som er litt for lavt og kort for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (45 minutter siden):

image.thumb.png.d63fb130fe6d4aec29769d3487cef58c.png

 

Men jeg ligger i telt, jeg samler ikke på dem, så for meg virker 5300 som en helt urealistisk pris.

Tja. Virker som ett knallbra telt, i topp stand. Prisen er kanskje litt høy, men litt prutemonn må man regne med.

Å dra fram ett slikt unikum i teltleiren må definitivt gi en godfølelse. 

2,8 kilo for ett black label er jo absolutt ikke gale. Særlig som kajakk telt langs kysten er jo selvstående telt en klar fordel. Ser også ut som ett meget bra regnværstelt, synes jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (54 minutter siden):

image.thumb.png.d63fb130fe6d4aec29769d3487cef58c.png

Men jeg ligger i telt, jeg samler ikke på dem, så for meg virker 5300 som en helt urealistisk pris.

Gjennom årene har jeg pådratt meg fem telt.   Alle har forskjellige bruksområder og typer turer de passer til, selv om det er en del overlapp.   Så lenge teltene har nok bruksdøgn, så synes jeg at jeg kan forsvare å ha dem.

Jeg synes 5300 virker som en grei pris.   Teltet ser ut til å være i god stand, og med lite slitasje.   Det jeg er usikker på er om strikkene til innertelt m.m. har blitt slappe - det har de på mitt Nammatj 2 fra tidlig 2000-tall.

Endret av Luesveis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luesveis skrev (1 minutt siden):

eg er usikker på er om strikkene til innertelt m.m. har blitt slappe - det har de på mitt Nammatj 2 fra tidlig 2000-tall.

Mitt 2008 Unna har det samme skjedd. Jeg lå det på symaskinen og kortet inn alle strikkene litt. Tok bare en brett på de, og sydde over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ellefjell said:

Bra telt, men du verden....vanskelig kar som ikke en gang orker å inkl.porto her. Er et 30 år+gammelt telt virkelig verdt de pengene?

 

Det er enkelte her som vil påstå det men mitt svar er nei. 

 

Det er i min mening et rent samlerobjekt og selv om Hilleberg telt holder seg godt så stiller ikke dette teltet på linje med moderne Hilleberg telt. Samtidig så er det nok en god grunn til at de sluttet å produsere det, og den grunnen til jeg tro heter Unna. Du får et splitter nytt Unna telt fra Fjellsport (som har 30% rabattkode nå) til 5750 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (39 minutter siden):

 

Det er enkelte her som vil påstå det men mitt svar er nei. 

 

Det er i min mening et rent samlerobjekt og selv om Hilleberg telt holder seg godt så stiller ikke dette teltet på linje med moderne Hilleberg telt. Samtidig så er det nok en god grunn til at de sluttet å produsere det, og den grunnen til jeg tro heter Unna. Du får et splitter nytt Unna telt fra Fjellsport (som har 30% rabattkode nå) til 5750 kr.

Hvilken rabattcode ref.du til mtp UNNA... Enten er alt utsolgt eller det er det røde igjen til fullpris. Sikkert ikke nyeste info, eller. Har du kode send meg den gjerne her eller på pm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Ellefjell said:

Hvilken rabattcode ref.du til mtp UNNA... Enten er alt utsolgt eller det er det røde igjen til fullpris. Sikkert ikke nyeste info, eller. Har du kode send meg den gjerne her eller på pm. 

Hei, når du registerer deg som medlem nå så får du en rabattkode tilsvarende 30%. :) image.png.2820d23dac022918e65545671136d255.png

 

Da trekkes 30% fra fullpris. Og ja, de har bare det røde. 

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (24 minutter siden):

Hei, når du registerer deg som medlem nå så får du en rabattkode tilsvarende 30%. :) image.png.2820d23dac022918e65545671136d255.png

 

Da trekkes 30% fra fullpris. Og ja, de har bare det røde. 

Rabatt ved ny medlemmer gjelder ikke Hilleberg mener jeg det står det. Har du fått? Fikk 30 på Fjellreven telt dvs 3000 i rabatt... Fir godt til å være sant, men det var lagervare... Så uten telt fortsatt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Ellefjell said:

Rabatt ved ny medlemmer gjelder ikke Hilleberg mener jeg det står det. Har du fått? Fikk 30 på Fjellreven telt dvs 3000 i rabatt... Fir godt til å være sant, men det var lagervare... Så uten telt fortsatt da. 

Det var synd, 30% rabattene til Fjellsport har fungert på Hilleberg i årevis men de har tydeligvis forandret det når de gikk over fra nyhetsbrev til medlemstilbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (6 timer siden):

Det var synd, 30% rabattene til Fjellsport har fungert på Hilleberg i årevis men de har tydeligvis forandret det når de gikk over fra nyhetsbrev til medlemstilbud...

Men du får godt avslag med rabatten fra Fjellforum, jeg sjekket med handlekurv. Er du ikke støttemedlem så er det bare å tegne medlemskap så får du tilgang til rabatt. 20% avslag på Niak er ganske hyggelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, sofasliter said:

Men du får godt avslag med rabatten fra Fjellforum, jeg sjekket med handlekurv. Er du ikke støttemedlem så er det bare å tegne medlemskap så får du tilgang til rabatt. 20% avslag på Niak er ganske hyggelig.

Hvilken rabatt er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (8 timer siden):

Hei, når du registerer deg som medlem nå så får du en rabattkode tilsvarende 30%. :) image.png.2820d23dac022918e65545671136d255.png

 

Da trekkes 30% fra fullpris. Og ja, de har bare det røde. 

det står vel litt utydelig under det hva dette gjelder og at HILLEBERG ikke fås for 30 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (12 timer siden):

Det er i min mening et rent samlerobjekt og selv om Hilleberg telt holder seg godt så stiller ikke dette teltet på linje med moderne Hilleberg telt. Samtidig så er det nok en god grunn til at de sluttet å produsere det, og den grunnen til jeg tro heter Unna.

Eg ser ikkje kva som gjer at dette teltet ikkje er på linje med "moderne Hilleberg-telt".

Men ein ting er sikkert, og det er at det er eit heilt anna telt enn Unna. Dette teltet er eit solid 2-mannstelt med fortelt og Kerlon 1800-teltduk. Medan Unna er eit lettvekts 1-mannstelt utan fortelt.

Sjå det heller som eit lettare alternativ til Staika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (12 timer siden):

Det var synd, 30% rabattene til Fjellsport har fungert på Hilleberg i årevis men de har tydeligvis forandret det når de gikk over fra nyhetsbrev til medlemstilbud...

ja, det har tidligere også vært mye tull med den rabattordningen hos Fjellsport - er spent på om de klarer å sende meg det teltet som jeg bestilte og som ikke var på lager: bestillingsvare på opptil 15 arbeidsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å leite litt i arkivet mitt, fann eg prisliste frå 2000. For Niak og Nammatj 2 var prisen ~5000 (svenske kr), Staika ~6000, og Unna ~4000.

Kva eit telt er verdt på bruktmarknaden er ei sak mellom selgar og eventuell kjøpar. Selgar har satt sin verdi. Dersom det finnst ein kjøpar som meiner verdien er høgare, vert dei nok enige om ein pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare... skrev (På 26.7.2023 den 15.35):

Etter å leite litt i arkivet mitt, fann eg prisliste frå 2000. For Niak og Nammatj 2 var prisen ~5000 (svenske kr), Staika ~6000, og Unna ~4000.

Kva eit telt er verdt på bruktmarknaden er ei sak mellom selgar og eventuell kjøpar. Selgar har satt sin verdi. Dersom det finnst ein kjøpar som meiner verdien er høgare, vert dei nok enige om ein pris.

Kjøpte du teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.