Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntett jakke for fjelltur


EliO

Anbefalte innlegg

Annonse

Titt på Outdoor Research Aspire 2. Det er damemodell.
Pleier koste 1950 på Sport Outlet så ikke så dyr.
Får gode omtaler i tester, spes på å holde vannet ute.
her er en fra Outdoor Gearlab. De setter minus på vekt men jeg synes uansett ikke 300gr er så tungt.
https://www.outdoorgearlab.com/reviews/clothing-womens/rain-jacket-womens/outdoor-research-aspire-ii-womens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stadig vekk Haglöfs LIM Paclite jakker på tilbud til under tusenlappen.
Dette er lette jakker med minimalt av funksjoner, så hvis du forventer å gå mye med regnjakke (f.eks. vestlandsklima) finnes det sikkert mer praktiske alternativ, men om planen er at den skal ligge mest mulig i sekken, så kan det være ett godt valg.
Kan ikke si så mye om jakka siden jeg ikke har brukt den selv ennå, men for <1000,- er det uansett mye jakke for pengene, så jeg har kjøpt inn en til reservelageret. 

Jeg har en LIM paclite bukse som jeg har brukt siden 2005, som fortsatt er i jevnlig bruk. Jeg skal ikke påstå at den er like vanntett som da den var ny, men som just-in-case bukse på kortere turer gjør den fortsatt jobben. Det er mildt sagt litt imponerende mtp. alderen og hvor tynn disse buksene er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Jacobsen skrev (21 timer siden):

Den OR-jakka har skikkelig god lufting, med glidelås nesten fra albuen ned til midje. Har tilsvarende løsning på en Klattermusenjakke, og er en feature jeg setter skikkelig pris på.

Takk for svar! Eg skal prøve den jakka når eg er forbi ein Sport Outlet neste veke 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (45 minutter siden):

Jeg ser stadig vekk Haglöfs LIM Paclite jakker på tilbud til under tusenlappen.
Dette er lette jakker med minimalt av funksjoner, så hvis du forventer å gå mye med regnjakke (f.eks. vestlandsklima) finnes det sikkert mer praktiske alternativ, men om planen er at den skal ligge mest mulig i sekken, så kan det være ett godt valg.
Kan ikke si så mye om jakka siden jeg ikke har brukt den selv ennå, men for <1000,- er det uansett mye jakke for pengene, så jeg har kjøpt inn en til reservelageret. 

Jeg har en LIM paclite bukse som jeg har brukt siden 2005, som fortsatt er i jevnlig bruk. Jeg skal ikke påstå at den er like vanntett som da den var ny, men som just-in-case bukse på kortere turer gjør den fortsatt jobben. Det er mildt sagt litt imponerende mtp. alderen og hvor tynn disse buksene er.

Takk for tips! Eg skal sjekke den ut, og halde augene opne etter salg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.