Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med Rast gassbrenner


Kenni

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse
17 minutes ago, Skaubjønn på truger said:

Pris er driveren bak dette fenomenet antar jeg? Klarer likevel ikke helt å forstå hvorfor folk kjøper sånt når man får merkevare til ned mot 300-400 kr for toppmontert brenner, men meg om det…

Det er nok vanskelig for den gjengse forbruker å vite hvilke merkevarer som faktisk har noe som helst med produktene de selger å gjøre. Tror jeg så en person på fjesbokji som var storfornøyd med vannkokern fra Urberg. Norskprodusert og greier. ....eh nei, det er en rebranda Firemaple. Ikke nødvendigvis noe galt med brennern i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (2 minutter siden):

Det er nok vanskelig for den gjengse forbruker å vite hvilke merkevarer som faktisk har noe som helst med produktene de selger å gjøre. Tror jeg så en person på fjesbokji som var storfornøyd med vannkokern fra Urberg. Norskprodusert og greier. ....eh nei, det er en rebranda Firemaple. Ikke nødvendigvis noe galt med brennern i seg selv. 

Åja, Urberg, Dovrefjell og Sydvang… vi har alle gått i den fella ved en anledning eller to. Rebrand er noe forvirrende dritt om jeg skal være så frimodig å si hva jeg mener om det. For når det gjelder pris så ligger faktisk god merkevare ganske lavt i enkelte tilfeller. Et eksempel på dette er jo MSR Pocket Rocket til rundt 500- lappen. Dette er en god og velprøvd brenner som varer i årevis. Mange kopper med kaffe og varmmat i marka pr krone det altså. Urberg selger også et system som ligner mye på JB, men som ligger omlag 500 kr under i pris. Forstår selvsagt at mange ser sitt snitt til å slippe billigere, men det kommer med en bakside. MSR er fantastiske på kundeservice og sender ut reservedeler vederlagsfritt ved behov. Jeg tviler sterkt på at Fjellsport er så greie med sin Urberg og sin Sydvang…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, TheSleepwalker said:

Det er nok vanskelig for den gjengse forbruker å vite hvilke merkevarer som faktisk har noe som helst med produktene de selger å gjøre. Tror jeg så en person på fjesbokji som var storfornøyd med vannkokern fra Urberg. Norskprodusert og greier. ....eh nei, det er en rebranda Firemaple. Ikke nødvendigvis noe galt med brennern i seg selv. 

Først skal jeg bare være helt ærlig på at jeg har et samarbeid med Firemaple. Noe som riktignok gjør det til at jeg har fått testet ut mye av det de har i sortementet sitt.

Kan bare avkrefte umiddelbart at Urberg er en rebranda Firemaple. 

Har selv testet flere brennere fra Firemaple, og de er overraskende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaubjønn på truger skrev (15 timer siden):

Pris er driveren bak dette fenomenet antar jeg? Klarer likevel ikke helt å forstå hvorfor folk kjøper sånt når man får merkevare til ned mot 300-400 kr for toppmontert brenner, men meg om det…

Samma det vel, så lenge det funker?? Gassbrennere er utrolig banale saker som det skal lite til for å ha noe fungerende ut av.

Trådstarter har sikkert forsvunnet fra tråden for lengst, men uansett: Post et bilde, så er det nok lettere å svare på spørsmålet :)

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fuglstad said:

Først skal jeg bare være helt ærlig på at jeg har et samarbeid med Firemaple. Noe som riktignok gjør det til at jeg har fått testet ut mye av det de har i sortementet sitt.

Kan bare avkrefte umiddelbart at Urberg er en rebranda Firemaple. 

Har selv testet flere brennere fra Firemaple, og de er overraskende bra.

Du må nok komme med noen argumenter. De er ekstremt like. Ser den ene gassbrennern de kaller expedition 2.0 ikke ligger i firemaple sin katalog, men den bruker samme justeringsbit på slangen. Det ene kjelesettet er jo direkte firemaple. De har tidligere solgt rebranda stormkjøkken som selges som Alocs på aliexpress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, TheSleepwalker said:

Du må nok komme med noen argumenter. De er ekstremt like. Ser den ene gassbrennern de kaller expedition 2.0 ikke ligger i firemaple sin katalog, men den bruker samme justeringsbit på slangen. Det ene kjelesettet er jo direkte firemaple. De har tidligere solgt rebranda stormkjøkken som selges som Alocs på aliexpress. 

Skjønner ikke hvorfor jeg skal komme med argumenter, når det er du som kommer med påstanden her. 

Men ja, ser det er samme justeringsbit på den Expedition 2.0 og en av brennerne fra Firemaple. Kjelesettet fra Urberg ser også ved første øyekast likt ut, men har en del ulikheter som størrelse og vekt. Kan det hende at noen av delene blir produsert i samme fabrikk?
Firemaple har jo blitt et ganske anerkjent merke i utlandet, så kan det hende at de Urberg kjøper utstyret fra kopierer designet fra Firemaple?

Uansett så skal ikke jeg påstå for mye om kvaliteten til Firemaple, da jeg som sagt har et samarbeid med de.
Men etter å ha brukt en del forskjellig fra Firemaple fra før vinteren og til nå, så kan jeg i hvert fall si at jeg personlig ikke har hatt noen som helst feil med noe av utstyret jeg har mottatt og testet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fuglstad said:

Skjønner ikke hvorfor jeg skal komme med argumenter, når det er du som kommer med påstanden her. 

Men ja, ser det er samme justeringsbit på den Expedition 2.0 og en av brennerne fra Firemaple. Kjelesettet fra Urberg ser også ved første øyekast likt ut, men har en del ulikheter som størrelse og vekt. Kan det hende at noen av delene blir produsert i samme fabrikk?
Firemaple har jo blitt et ganske anerkjent merke i utlandet, så kan det hende at de Urberg kjøper utstyret fra kopierer designet fra Firemaple?

Uansett så skal ikke jeg påstå for mye om kvaliteten til Firemaple, da jeg som sagt har et samarbeid med de.
Men etter å ha brukt en del forskjellig fra Firemaple fra før vinteren og til nå, så kan jeg i hvert fall si at jeg personlig ikke har hatt noen som helst feil med noe av utstyret jeg har mottatt og testet. 

La gå. Vi kommer jo med hver vår påstand, uten særlige beviser noen av oss. Jeg har hvertfall inntrykk av at Firemaple produserer under egen merkevare, samt OEM til de som ønsker. En del av FMS- brennerne er å se under svært mange merkenavn. Alternativet er at de slenger på egen logo fra en fabrikk, eller at de fabrikken selger og tilpasser Firemaple sine design til andre kunder. Urberg Rogen 2 kjelen og Firemaple Feast Small er samme kjele. 

Men hva er det jeg maser om her? Jeg er ikke noe fant av ren rebranding. Det er løgn. 

Edit: Det har vi det. FireMaple er et varemerke eid av DeerMaple. Kvalitetsforskjellen mellom OEM og FMS blir jeg da nysgjerrig på. Så ja, Urberg er ikke direkte rebranda FMS, men DeerMaple OEM.

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.