Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket telt ville dere ha valgt til mitt bruk?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Kort fortalt så har jeg sett lenge på telt, men jeg syntes ærlig talt at teltshopping er noe av det vanskeligste jeg gjør med tanke på utstyr. Det er små men samtidig store forskjeller på dem. Og jeg syntes det blir nesten umulig å finne frem i landskapet uten mulighet til å få prøvd dem hjemme selv. Det hjelper heller ikke på at de jeg har sett meg ut stort sett er utsolgt.

 

Den typen turer jeg tenker å bruke teltet på er soloturer, turer hvor jeg går opp til et fjellområde eller fjellvann for å fiske. Setter opp teltet og lar det stå 2-5 dager før jeg tar det ned igjen, teltet brukes da som basecamp for turer i området rundt.

 

Jeg ønsker et frittstående telt som er komfortabelt å ligge i på 12-1500 meters høyde under sommeren og høsten, og som tåler det varierte været som kan være i høyfjellet på en ukeslang tur. Det trenger ikke nødvendigvis å være ultralett, men det bør heller ikke veie så alt for mye siden det gjerne skal bæres lange avstander med en tursekk som allerede er mer enn tung nok. Det er også en fordel om det finnes mulighet for å lage mat inne i teltet, i tilfelle det feks regner mye.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unna hadde funket for meg også, det er ett bra telt. Men om det skal stå 2-5 dager hadde jeg nok heller tatt med Exped Orion Extreme teltet mitt. Det er en meget komfortabel, romslig og trygg bolig.

Det er veldig mye annet bra å velge i også.

Skal det brukes på varme sommerdager ville jeg styrt unna tunneltelt hvor man kun får luftet i en ende. Det blir en badstue. F.eks. ett kuppeltelt med to innganger hvor man kan få full gjennomtrekk er mye mer behagelig når solen steker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne.

Deler OP sine tanker, og har likende behov.

Telt er en vanskelig ting. Skulle gjerne hatt ett for enhver bruk, men det har jeg ikke plass til, eller vil bruke penger på.

Har et utslitt HS Reinsfjell 2p som jeg har bruk mye. Litt for stort alene, litt for trangt med fruen på besøk. Ønsker vel egentlig ett til hver av de anledningene, alene og med selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.