Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er Norges minst besøkte fjellområde?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Hei,  er det noen som har noen tanker om hva som er norges minst besøkte og villeste fjellområde?

 

Finnes det noen områder på fastlands norge hvor det kan gå flere år mellom hver gang noen besøker dem?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutes ago, Ragnar Nordvang said:

Spennende tanke. For å få rammene på plass: Hvor lite kan dette området være? 10–20 km²?

 

Jeg tenker at det viktigste er at det er et område, og ikke bare feks en enkelt fjelltopp eller likendne. Et sted hvor man kan utforske, gå i litt forskjellige retninger, gjerne et sted som ikke blir besøkt fordi det overskygges at et annet turområde i nærheten.

 

10-20 bør være et greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vri litt på spørsmålet, i og med at det kom lite respons, noe jeg tolker til at folk ikke vil avsløre sine perler..?

Hvilke steder/områder vil du anbefale som gode turmål for andre, og som ikke nødvendigvis er så godt kjent? 

Ikke alle er ute i naturen for å møte på masse folk, fint med tips til alternativer til de "store kjente" 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men samtidig så tenker jeg at mange av de minst besøkte områdene rett og slett overskygges av andre lokale områder.

 

Et av de områdene som fikk meg til å tenke tanken er feks Reinspælnosi i mellom Årdal og Luster.

image.png.569b03eb00f448dbb75927e7c72508b4.png

 

Dette området er svært lite besøkt fordi de i Årdal har områder som Tyin, Filefjell, Eidsbugarden, Hurrungane, Indre Offerdal og Utladalen lett tilgjengelig. Mens de I Luster stort sett bor på andre siden av Fjorden, rundt Gaupne, og har turterreng som Jostedalen eller Sognefjellet mot Lom lett tilgjengelig.

 

Da blir 1400 meters toppen Reinsspælnosi og området rundt litt kjedelig, litt mindre å skryte av enn alternativene. Til tross for at det egentlig er flott terreng.

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.