Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY dunshorts


esw

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk laget varmeskjørt til kona for mange år siden har jeg gått rundt med ideen for disse lenge. Mesteparten av materiallene er "reddet fra dyngen". 

Stoff: overskuddsmateriale fra Norrøna, myggnetting til baffler: overskudd fra Hilleberg, dun: 85% andedun fra en utslitt sovepose. Bare tråd, kantebånd og glidelås er nye. 

Eget mønster. 

IMG_20230217_155026_611.webp

IMG_20230217_165637_edit_277363448344654.jpg

IMG_20230217_170618.jpg

IMG_20230213_163132_edit_197568772245371.jpg

Endret av esw
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ost skrev (15 minutter siden):

Til hvilken bruk er dette tiltenkt?

Holde varmen under pauser vinterstid. Litt som en bodywarmer, men da for rumpe og lår.

Eventuelt også som ekstra isolasjon i soveposen når temperaturen faller under - 20oC.

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt lyst til å lære meg å sy, når jeg ser alt du lager. Det er det nok lite sjans for at jeg gjør, men du verden så imponerende og inspirerende. Jeg ville ikke trodd det gikk an, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (21 minutter siden):

Får litt lyst til å lære meg å sy, når jeg ser alt du lager. Det er det nok lite sjans for at jeg gjør, men du verden så imponerende og inspirerende. Jeg ville ikke trodd det gikk an, tror jeg.

Husk at mye av det vi kler oss med er laget av mindreårige kinesere uten særlig utdannelse, og under kraftig tidspress. Da tenker jeg det ikke er så rart at en godt voksen ingeniør fra Norge skal kunne klare minst det samme, når han tar seg god tid🤪

  • Liker 5
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
ole_brum skrev (På 27.2.2023 den 15.52):

Veldig kult prosjekt! Måtte du tilpasse mønsteret mye fra en vanlig shorts for å ta høyde for tykkelsen på dunkamrene? 

Jeg tok utgangspunkt i et mønster jeg laget til min goretex selebukse og la til et par cm i sidesømmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är väl mest underhåll av maskiner som underlättas som Ingenjör och kanske att få Ide till nya projekt som det krävs lite initiativ som man tränar upp som Ingenjör.

Själva sömnaden kräver mest bra ljus och noggrannhet och tålamod,vanan kommer med tiden.

Jag började med att byta blixtlås sedan vidare till bilinredning på veteranbilar men nu mest reparationer av allt från täłt till kläder.

Så långt som du har kommit och till nykonstruktion  syftar jag inte heller, och har fortfarande 2 skinn stolar att sy då efter tidigare uppsättningar av skai klädsel med ny stoppning och montering på stolchassie med svårighetsgrad av att ev felsömnad syns tydligt och dyrt material lika Dynerna i pris så fel får det ej bli.

För övrigt så monterar även tonnårs tjejer från Kinesiska bondfamiljer de moment i elektronk som ej sker med robotar.Och sänds åter när de får sämre syn och ej når högsta produktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.