Jump to content

DIY spruttrekk til packraft

DenGladeVandrer

Recommended Posts

Annonse

Er det kun DIY som er aktuelt?

Spør siden det nok er mulig å kjøpe løst spruttrekk hos produsentene, noe forhandlerne sikker kan være behjelpelig å få bestilt.

Hadde en plan om å modifisere trekket til den lengste "Kipara" packraften min, så når disse ble bestilt direkte fra produsenten i Kina, bestilte jeg ett løst trekk i tillegg til det som er limt på. Var såpass heldig at jeg fikk med hele sulamitten, inklusive den delen som skal limes på packraften. 

Walle skrev (43 minutter siden):

Er det kun DIY som er aktuelt?

Spør siden det nok er mulig å kjøpe løst spruttrekk hos produsentene, noe forhandlerne sikker kan være behjelpelig å få bestilt.

Hadde en plan om å modifisere trekket til den lengste "Kipara" packraften min, så når disse ble bestilt direkte fra produsenten i Kina, bestilte jeg ett løst trekk i tillegg til det som er limt på. Var såpass heldig at jeg fikk med hele sulamitten, inklusive den delen som skal limes på packraften. 

Usikker på om noe sånt kan monteres i ettertid på hennes, men siden det (tydeligvis?) ikke finnes den ting man ikke kan "modde" self... så tenkte jeg at Petter eller Petra Smart her inne, hadde noen ess i ermet. 

Packrafter holder seg jo rimelig bra i verdi er mitt inntrykk. Så å selge fortrinnsvis til våren/sommeren når mange skal ha og kjøpe en ny med trekk behøver ikke å blir et stort tapsprosjekt. Meldte for et par år siden med Kipara-importøren som mente det var et ganske bra prosjekt å ettermontere spruttrekk og ikke gjort i en håndvending. Men lar seg sikkert gjøre.  

Padlet noen timer i dag i Østmarka hvor jeg dro på ganske bra uten å få særlig med dråper inn i båten da dryppringene tar unna så og si alt. Ble hverken våt på beina eller hendene og padlet uten hansker.