Gå til innhold
  • Bli medlem

Skibriller/ Goggles til både tur og bakke


Brian_D

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investere i et godt par med skibriller som skal brukes både i skibakken og på pulktur. Noen som har noen anbefalinger på skikkelige kvalitetsbriller? Noe man bør se etter eller være obs på?


Regner med å kjøpe flere linser slik at jeg er dekket for de fleste lysforhold.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brian_D skrev (14 timer siden):

Tenkte jeg skulle investere i et godt par med skibriller som skal brukes både i skibakken og på pulktur. Noen som har noen anbefalinger på skikkelige kvalitetsbriller? Noe man bør se etter eller være obs på?


Regner med å kjøpe flere linser slik at jeg er dekket for de fleste lysforhold.  

Mi erfaring er at det funkar best med litt dyre briller til bakke/topptur, og eit par rimelige briller med gult/orange glas til pulktur. 

Brillene får ein annan juling på pulktur, og er det først "goggleføre" (mykje vêr) er det sjeldan ein gidd stå å dille med bytte av glas....

Er det go'ver er briller kat 4 og evt maske ved vind som funkar best (for meg). 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian_D skrev (15 timer siden):

Tenkte jeg skulle investere i et godt par med skibriller som skal brukes både i skibakken og på pulktur. Noen som har noen anbefalinger på skikkelige kvalitetsbriller? Noe man bør se etter eller være obs på? Regner med å kjøpe flere linser slik at jeg er dekket for de fleste lysforhold.  

Jeg har spekulert på å kjøpe goggles selv, men foreløpig har det bare blitt med tanken. Men jeg har et par meget raske briller fra Sweet Protection som jeg bruker til langrenn, fjellski og sykkel, og jeg syns linsene deres har god kontrast, er ripebestandige og de dugger ikke. Så et par goggles med disse RIG-linsene frister. Linsen Topaz (S3/VLT12) er en allrounder som fungerer under de fleste forhold. Bixbite (S2/VLT25) er fin til overskyet/whiteout/skumring. Obsidian (S4/VLT4) er for skarp sol i påskefjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (På 15.12.2022 den 13.46):

Mi erfaring er at det funkar best med litt dyre briller til bakke/topptur, og eit par rimelige briller med gult/orange glas til pulktur. 

Brillene får ein annan juling på pulktur, og er det først "goggleføre" (mykje vêr) er det sjeldan ein gidd stå å dille med bytte av glas....

Er det go'ver er briller kat 4 og evt maske ved vind som funkar best (for meg). 

Godt poeng. Da blir det etablering av "google quiver" til konas store forargelse 😅🙈

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.