Gå til innhold
  • Bli medlem

Sierra Designs Flex Capacitor erfaringer?


Aadnef

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Sierra Designs Flex Capacitor? Ser litt på den som en allsidig sekk med mulighet for å erstatte flere sekker i midtsjiktet av volum, samt kutte litt vekt.

Endret av Aadnef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Aadnef endret tittelen til Sierra Designs Flex Capacitor erfaringer?
Annonse
Aadnef skrev (På 20.6.2022 den 10.55):

Er det noen som har erfaringer med Sierra Designs Flex Capacitor? Ser litt på den som en allsidig sekk med mulighet for å erstatte flere sekker i midtsjiktet av volum, samt kutte litt vekt.

Lurer i grunnen litt på det samme som deg. Var innom Revir i Oslo sentrum. De har 20-40 literen inne i fysisk butikk og i følge selger var det bestilt inn 40-60 liter også. De håpet å få de inn i starten på juli. Tenker å følge med på nettsiden til Revir, og prøve den når sekken kommer i butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har varit intr men ej längre pga ej lämplig till stor last den på 60-75 L max 17 kg jag hade 23kg i år på en Halti rapid 55 var ok men på gränsen och skulle köpa Granit Gear blaze  ok 23 kgeller äldre variant crown ca 17 kg båda på 60 L

Även de som säljer båda säger att SD F är i klent material och företaget är bra på marknadsföring.

De märken som har många modeller har oftast längre erfarenhet och bättre kvallitet än de nya märken som dyker upp.

Kolla även på Ospery,Deuter eller SV klättermusen men de ligger i det högre pris sekmentet men anv tex kevlar på nötningsutsatta delar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sekken ble kjøpt inn og testet. Endte opp med versjonen på 40-60liter. Kjøpte sekken på Revir i butikk, og rammen på sekken knakk den første dagen da jeg testet den med ca 10kg i. Jeg tok med sekken tilbake til butikken og fikk en ny. Selgeren i butikken mente den hadde fått en skade i transport. 
 

litt usikker på kvaliteten på materialene over tid, men det gjenstår og se. Utover dette har jeg testet sekken på korte dagsturer og fisketurer i nærområdet, samt en 10-dagers tur i Rondane med startvekt på 16-17kg. Og alt i alt er jeg kjempefornøyd. Sekken er veldig behagelig å ha på, og er lett å få flyttet vekten til hoftene (noe som er viktig for meg ettersom jeg har en skulderskade som gjør at jeg ikke kan ha noe særlig vekt på skuldrene). Flexen i ramma gjør at man egentlig ikke føler man har på seg sekk i det hele tatt. Den takler vekta jeg har testet den med veldig bra, men tviler på at det er sekken for deg som skal bære 22kg+. Festeanordningene er praktiske, sidelommene gjør det faktisk mulig for en med stive skuldre å få tak i vannflaska, og det er mulig å benytte disse selv om sekken er full. Det at sekken også er så lav er veldig praktisk når man beveger seg i tett skog, slik at ikke sekken tar med seg alt av lave greiner. 
 

Dette er nok ikke sekken for de som pakker med seg halve boden, men til lettvektsturer med enmannstelt, hytte til hytte og dagsturer er den helt genial. 
 

Har noen få ting å utsette på den, men er alt i alt veldig fornøyd med kjøpet, og har allerede kvittet meg med noen sekker den erstatter.

+

-Bærekomfort

-Smarte løsninger

-Egenvekt

-Anvendelighet

-Store hoftelommer

-Pris


-

-Knirker i toppen av ramma

-Manglende justeringsmuligheter i rygglengden.

-Topplokket er en vits

 

Endret av Aadnef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man är lång 193 cm 59 cm rygg så passar ej FC skulle gissa på max 180-185 cm då ingen justerbar rygg utan några rygglängder att välja på men ingen lång lika xxl i kläder.(vi som är långa får lite högre vikt på packningen ber bl på större tält,sovsäck och kläder samt lite mer mat.)

Har en Gregory Paragon 58L på prov med lev regnskydd 1730 gr,men utan ˋtopplock´regnskydd 1500 gr netto.(de flesta märken anger vikt på kortaste rygglängd här stämde ettikett med endast ca 20 gr fel men ej inkl regnskydd.

Passar lång rygg samt ställbar mkt bra bärremmar och höftbälte(bättre än den Halti 55+ jag hade i år på turen där 23 kg startvikt var ok)säck klassad 22.7 kg,säcktyg som är belaggt inv för regnskydd bra utv mesh fickor på sidorna och en större fram med lås en sidoficka med 2 öppningar för att kunna komma åt en vattenflaska när man går om man ej vill ha vatten system på slang som det redan finns fäste för.

Testning med vikt kvarstår men så här långt verkar det vara en bra avvägning av hållbarhet (ger livstids garanti för första köpare)vikt,finesser,och vikt ca 2-300 gr lättare än jfr märkan och modeller.Går man ner mer i vikt på säcken minska även max bärvikt.Bäsystem konstruktion ger även vikt närmare ryggen ev lite varmare men ändå finmaskit nät mot ryggen.(Deuter säckar bygger nästan alla mer och ger då tendens till bakvikt.)

Priser är runt 1500 skr nu på höstrea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne sekken(40L-60L) i 2 år og den fungerer utmerket. Syretesten var på en ti-dagers tur fra Olderfjord til Masi sommeren 2020. Jeg pakka lett og hadde mat for 10 dager. Du bør ikke ha oppi for mye i denne sekken.  Max 15-17 kilo. Har ellers brukt sekken mye på helgeturer og dagsturer der jeg ønsker å spare vekt.  Jeg fikk et problem helt i starten med en søm som gikk opp på bæreselen og leverandøren sendte da en ny sekk til meg. Jeg har ikke brukt den nye, men reparerte den andre selv og det har gått bra. Kompisen min har den som er hakket større og han er også fornøyd. Jeg jøpte denne mest på grunn av vekta.  Hvis jeg skal ha med meg mere enn 15-17 kg så ville jeg gått for noe annet, alstå ikke vurdert hakket større av denne sekken. Jeg tror ikke den vil holdehvis den blir for tung. Produsenten oppgir også en begrensning her i antall kg.

Bildet under viser "ultralett" oppsettet mitt: Telt + undelag + sekk + sovepose = 3.25 kg

IMG_20200521_114418_5.thumb.jpg.bb9b0e1b80ea28992f3e752072478634.jpg

Fra turen over vidda i 2020IMG_20200724_163023_6.thumb.jpg.18d73c77de3dcc62f433693628a8bbad.jpg

IMG_20200722_115609_0.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag misstänker att valet av ett Y som ram ist för rör som går runt är problemet med begränning i bär vikt

Jag hade en Halti rapid 55+ bar 23 kg utan problem och har nu ev en Gregory paragon 58 L som ny säck (men det är felsytt i bärrems infästning så ev åter) men för att kunna bära ca 23 kg så krävs normalt en säck på 16-1700 gr med rengnskydd och då stor storlek då jag har 59 cm i rygg längd.om man betalar 3-5 T för dyneema kan man få säck runt 1000 gr men jag går en tur med full last om året och då ej ok med dessa priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.