Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Exped-pumpe eller Schnozzle


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har klart å miste min Schnozzel og er ikke interessert i å kjøpe en ny til 400-500 kr. Jeg syns det er overpriset. Er det noen av dere som har et alternativ til hvordan blåse opp liggeunderlaget når det ikke er innebygd pumpe? Vurderte å forsøke å lage noe selv men er ikke veldig handy akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrotnissen skrev (3 timer siden):

Hei, jeg har klart å miste min Schnozzel og er ikke interessert i å kjøpe en ny til 400-500 kr. Jeg syns det er overpriset. Er det noen av dere som har et alternativ til hvordan blåse opp liggeunderlaget når det ikke er innebygd pumpe? Vurderte å forsøke å lage noe selv men er ikke veldig handy akkurat

Uten å ha tenkt på dette mer enn 2 sekunder: Kjenner du noen med en 3D printer som kan printe ut en tut? Så kan du jo forsøke å lime den på en plastpose eller pakkpose. Antar det siste alternativet der er det mest solide. Hvis du syr noe selv kan jeg anbefale løsningen til Sea to Summit som er overlegen alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, northern_fov said:

Uten å ha tenkt på dette mer enn 2 sekunder: Kjenner du noen med en 3D printer som kan printe ut en tut? Så kan du jo forsøke å lime den på en plastpose eller pakkpose. Antar det siste alternativet der er det mest solide. Hvis du syr noe selv kan jeg anbefale løsningen til Sea to Summit som er overlegen alt annet.

Hvordan synes du Sea to Summit løsningen er bedre? Det gikk fortere med Exped sin snozzle enn STS løsningen som fulgte med mitt Etherlight insulated.

 

Tror XXL har en variant ifra Nemo som jeg tror er litt rimeligere enn Exped sin. Har ikke testet den, så vet ikke hvordan den er i forhold til orginalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomachine skrev (18 minutter siden):

Hvordan synes du Sea to Summit løsningen er bedre? Det gikk fortere med Exped sin snozzle enn STS løsningen som fulgte med mitt Etherlight insulated.

 

Tror XXL har en variant ifra Nemo som jeg tror er litt rimeligere enn Exped sin. Har ikke testet den, så vet ikke hvordan den er i forhold til orginalen.

Jeg får mer luft inn i posen på hvert utpust og mer av lufta blir igjen i posen før jeg får rullet sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, northern_fov said:

Jeg får mer luft inn i posen på hvert utpust og mer av lufta blir igjen i posen før jeg får rullet sammen

Ok. Da har nok jeg litt dårligere blåseteknikk på Sea to summit sin. Men på Exped sin så blåser jeg ikke. Jeg åpner toppen, og drar den fort opp og ned ett par ganger. Så er den nesten full. Da går det så fort at om jeg må fylle den 4 eller 5 ganger spiller ikke noe rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.