Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Alternativer til Bergans Wiglo Lt4

Anbefalte innlegg

Hei. Skal sove litt i telt i sommer med kone og 2 små barn. Kommer ikke til å benytte teltet på de mest ekstreme turene, det har jeg et annet telt til. Finnes det noen gode og litt rimeligere alternativer til Bergans-teltet? Har siktet meg ut Marmot Limestone 4p, men har på følelsen av at jeg kan finne enda bedre enn dette.

Noen med gode råd? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Wiglo LT4 og fornøyd med det, Spesielt siden barn sjelden ligger stille i soveposen og vil bevege seg litt rundt. Da er det fint med litt takhøyde og god plass. Skal begge de voksne bære sekk (eller en med bæremeis)? Skal barna bære soveposene selv? Skal dere gå langt? Vi har kvadratiske liggeunderlag og liker at det er mye fortelt. Skulle jeg valgt noe annet, så måtte det blitt noe som Lofoten Trek 5 Camp tror jeg: 

(Logg inn for å se skjult innhold)

Men fortsatt litt smalt i fotenden, dårlig oppbevaring og ser ut til at det er vanskelig å ventilere godt. Det positive er at du sparer en kg og lettere å slå opp. Men hvorfor ikke Wiglo? Hva er det du ikke liker med den? Har du noen preferanser av tunelltelt, selvstående, vekt, slitestyrke osv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kostnad da hovedsaklig. Vi kommer ikke til å telte voldsomt mye, jeg tipper maks en håndfull ganger per år. Da er det ikke viktig å ha det aller beste på markedet, tenker jeg. Jeg bestilte Limestone nå. Måtte ta en avgjørelse da det blir telting i lofotten allerede fra neste uke, så skal gi en tilbakemelding når jeg har testet det :) Takk for svar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.