Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Exped Downmat


Anbefalte innlegg

Kjell Iver skrev (7 timer siden):

Ja det var oppklarende takk. 

Ble en Thermarest NeoAir XTherm Max Regular Rectangular Classic  på Oslo Sportslager til 1499,- 

Fruen bestille et slikt for noen uker siden - og det kom med pumpesekk. Hun er forøvrig strålende fornøyd etter de første par nettene 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blindgjenger skrev (33 minutter siden):

Fruen bestille et slikt for noen uker siden - og det kom med pumpesekk. Hun er forøvrig strålende fornøyd etter de første par nettene 🙂

Satser på det samme her. Jeg må innrømme at jeg har mistet oversikten over de forskjellige modellene av disse underlagene. Det kan virke som det er litt hipp som happ om man får med pumpesekk eller hvilken ventiltype det er osv. Spent på å ta det i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-nitraM skrev (3 timer siden):

Delaminering på Exped downmat er reklamasjon. 

Får tilsendt nytt underlag i posten. 

Send bilde av delaminert underlag og Lot nummeret som står på underlaget? 🙂 

Ja, men begynner å bli noen år det underlaget mitt. Kan jo kanskje prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (4 timer siden):

Ja, men begynner å bli noen år det underlaget mitt. Kan jo kanskje prøve..

Reklamasjonretten varer i fem år på Exped-underlag, da det er et produkt som med vanlig bruk er ment til å vare lenger enn to år. Mitt andre underlag var fire år da jeg reklamerte, og den gikk gjennom. Om du får et nytt underlag i erstatning så kan du alltids selge det videre, låne det bort, gi det bort eller ha det i reserve. Hvis salgsstedet ikke klarer å levere et nytt underlag innen rimelig tid så er det også mulig å spørre om å få heve kjøpet slik jeg gjorde.

Hatt én overnatting med Thermarest Xlite-underlaget nå og så langt virker det som et bra valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped har 5 års garanti ikke-ultralight produkter og 2 år på UL, så man trenger ikke bruke reklamasjonsretten. Men jeg har også fått nytt etter at mitt synmat ultralight delaminerte i forbindelse med bruk av chair kit etter 4 1/2 år. Sendte bare bilde av underlag og lotnr og fikk nytt tilsendt. Tror de hadde en stor batch med mye problemer i produksjonen på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (6 minutter siden):

Exped har 5 års garanti ikke-ultralight produkter og 2 år på UL, så man trenger ikke bruke reklamasjonsretten. Men jeg har også fått nytt etter at mitt synmat ultralight delaminerte i forbindelse med bruk av chair kit etter 4 1/2 år. Sendte bare bilde av underlag og lotnr og fikk nytt tilsendt. Tror de hadde en stor batch med mye problemer i produksjonen på et tidspunkt.

Ja stemmer det. Jeg har i grunnen et underlag som er resultat en reklamasjon 2 eller 3, etter at det kom ut dun fra ventilen en gang, og slike ting. Det er bruk og kast med dyrt utstyr, men er vel sånn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel kanskje ikke garanti på et garantiprodukt. I bilforhandler-verdenen har jeg iallfall opplevd at det er uaktuelt. Det er jo synd de ikke kan lage det bra nok i utgangspunktet, men det er jo en liten trøst at slike underlag består av over 90% luft, så det er betraktelig mindre materialer enn størrelsen skulle tilsi som må kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får et nytt produkt etter en reklamasjon så løper det ny reklamasjonsrett fra du fikk produktet omlevert. Altså hvis det er mindre enn fem år siden du sist fikk et nytt underlag så har du fortsatt mulighet til å reklamere på det.

Dette står ikke i selve Forbrukerkjøpsloven, men står i forarbeidene til den. Det er noe omdiskutert, men konsensus fleste steder er at når du har fått produktet omlevert, altså et helt nytt produkt, så har du ny reklamasjonsrett fra det tidspunktet. Hvis f.eks. ventilen hadde blitt byttet ut i en reparasjon så hadde du ikke hatt utvidet reklamasjonsrett på hele underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.