Gå til innhold
Memento mori

Amok Draumr XL + Fjøl XL + Borg tarp for de opptil 210 cm

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Lompa skrev:

Dette med av og påstigning er liksom ikke det store problemet for oss som har behov for XL-varianten. Jeg bare skræver litt med beina og dytter køya imellom.

Det samme gjelder å finne god balanse i køyen, når jeg hører om folk som sklir ned i køyen blir det liksom en veldig ukjent problemstilling, Da bena eller hodet mitt stikker utenfor om jeg ikke ligger midt i :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Lompa skrev:

Dette med av og påstigning er liksom ikke det store problemet for oss som har behov for XL-varianten. Jeg bare skræver litt med beina og dytter køya imellom.

Prøv det der en sommernatt (etter å ha vært oppe en snartur og fått lettet litt på blæra) med trepinne montert i fotenden, myggnett trekvart dratt på og løftesnora fast i baug og hekk over mønesnora - husk å stille opp kamera først og poste videoen fra seansen etterpå 😜 :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, a_aa skrev:

Prøv det der en sommernatt (etter å ha vært oppe en snartur og fått lettet litt på blæra) med trepinne montert i fotenden, myggnett trekvart dratt på og løftesnora fast i baug og hekk over mønesnora - husk å stille opp kamera først og poste videoen fra seansen etterpå 😜 :D 

Ved pissing om natta åpnes soveposen nedenfra og opp til livet og køya settes i stolmodus. Glidelåsen til myggnettet dras trekvart av, og man setter føttene på bakken, en på hver side av fotenden av køya. Når man da reiser seg har man perfekt posisjon for å pisse i den ølboksen som er tom og står flaskeholderen (evt i forberedt pisseflaske). Deretter setter man seg i køya, putter beina inn igjen i fotenden av posen og drar igjen glidelåsen og myggnettet.

Isipisi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt denne hengekøya på en del turer og er ikke imponert over denne "pinne"løsningen. For å få nok spenn i pinnen til at den ikke faller ut er man avhengig av at den tåler å bøyes ganske mye. Så da er man nødt til å gå rundt å lete etter et godt emne. Greit i løvskog, men i granskog kan det ta litt tid (da jeg ikke knekker grener på friske trær).

Er man oppe i løpet av natta kan du banne på at en av pinnene har løsnet og dette finner man ikke ut før man er godt nede i posen igjen og får myggnettingen i ansiktet.
Her kunne de funnet en enklere og bedre løsning .., men resten av køya er genial og jeg sover aldri så godt som når jeg ligger i den.

Vurderer å lage meg "pinner" av noen gamle teltstenger. Veier ingen ting og så slipper man å gå på pinnejakt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, Jølle skrev:

Har brukt denne hengekøya på en del turer og er ikke imponert over denne "pinne"løsningen. For å få nok spenn i pinnen til at den ikke faller ut er man avhengig av at den tåler å bøyes ganske mye. Så da er man nødt til å gå rundt å lete etter et godt emne. Greit i løvskog, men i granskog kan det ta litt tid (da jeg ikke knekker grener på friske trær).

Er man oppe i løpet av natta kan du banne på at en av pinnene har løsnet og dette finner man ikke ut før man er godt nede i posen igjen og får myggnettingen i ansiktet.
Her kunne de funnet en enklere og bedre løsning .., men resten av køya er genial og jeg sover aldri så godt som når jeg ligger i den.

Vurderer å lage meg "pinner" av noen gamle teltstenger. Veier ingen ting og så slipper man å gå på pinnejakt!

Jeg har vært inne på samme tanken selv. eller ta plastikken på en kleshenger, slik som vi laga blåserør av i ungdommen å se om den er lang nok. Mulig den blir for sprø og knekker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at over there så har de brukt PEX vann rør.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Har tenkt litt i samme banene jeg også. Tror ikke akkurat at den ekstra vekta blir for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flott man har respekt for andres skog, men det å knekke 30 cm av en frisk grankvist på et voksent tre er overhode ingen problem i forhold til hverken treet eller til skogsdriften. Det gjør jeg 100% uten kvaler. (Man gjør sannsynligvis større skade på skogen ved å labbe rundt der..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PEX vannrør, høres ut som en god idé. Ser ut som det koster mange hundre kroner og er altfor mye rør til ett stk hengekøye. Er det noen som har et par passende biter til overs for en billig penge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, fjellrypa skrev:

PEX vannrør, høres ut som en god idé. Ser ut som det koster mange hundre kroner og er altfor mye rør til ett stk hengekøye. Er det noen som har et par passende biter til overs for en billig penge?

nå trenger du vell ikke så mange cm med rør, så jeg er nok ganske sikker på om du går innom en rørlegger i området og smiler pent så får du nok en liten bit med PEX :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider