Jump to content
IGNORED

Ally 18 montering

marius-j
 Share

Recommended Posts

Hei der. Kjøpt en brukt ally 18 og sliter med  monteringen. Jeg kommer ikke lenger enn til esingen før ting går galt. O-ringene eller hva det heter på esingrørene er perfekt plassert i noen utsparinger på duken, men det blir mer og mer skjevt jo lenger jeg kommer. Skyver jeg fra andre siden blir det problem motsatt side. Og Når jeg legger ned matten forskyver rørene seg enda mer. Jeg klarer heller ikke få begge stevnene ordentlig på plass. Den ene siden glir fint inn, den andre helt umulig. Virker som duken har krympet i vask... Vet at kanoen har ligget nedpakket i en god stund. Kan det rett og slett være at duken har trukket seg sammen og trenger en strekk? Andre som sliter med lignende ting?

Annonse

Fant ut av det til slutt. Jeg hadde stevnen inni duken og da gikk det. Når jeg skjøv den inn fra utsiden havnet ting på riktig plass... Fikk ikke alle spantene på plass for klokken ble 22 og jeg vil helst ha et godt forhold til naboene, men det ut som det funker nå. Begynner å ligne en kano  

IMG_0922.JPG

Edited by marius-j
Lastet opp bilde

Tips til å sette i spantene. Begynn med spantet på midten, det som har tverrstang på toppen og jobb deg utover mot stevnene.

Tips så det er lettere å sette sammen andre gang. Merk spantene med ringer av tape slik at det er lett å finne rekkefølgen.

• Like 1

2 timer siden, GeirØ skrev:

Tips til å sette i spantene. Begynn med spantet på midten, det som har tverrstang på toppen og jobb deg utover mot stevnene.

Tips så det er lettere å sette sammen andre gang. Merk spantene med ringer av tape slik at det er lett å finne rekkefølgen.

Støtter dette tipset.

• 1 year later...

ARRG fy f nå er jeg frustrert. fått ny ally 18 i posten i dag, men det er jo ikke mulig og få dette sammen rett, samme hve jeg gjør så blir bunnmatta skjeiv, og bauene og esingene går frahvarandre heletiden, monterer en side, så mens jeg tar den andre siden går den første frahvarandre, mest lyst til og brenne hele greia nå.

54 minutter siden, Trond Arvid Hagen skrev:

ARRG fy f nå er jeg frustrert. fått ny ally 18 i posten i dag, men det er jo ikke mulig og få dette sammen rett, samme hve jeg gjør så blir bunnmatta skjeiv, og bauene og esingene går frahvarandre heletiden, monterer en side, så mens jeg tar den andre siden går den første frahvarandre, mest lyst til og brenne hele greia nå.

Har hørt/lest at å feste enkelte deler midlertidig med strips kan gjøre de første monteringene litt enklere, hvertfall til ting har satt seg litt.

• Like 1

• 9 months later...