Jump to content

DIY Packraft!

tusjmann
 Share

Recommended Posts

• 2 years later...
Varg92 skrev (1 time siden):

Ingen erfaring dessverre, bare nysgjerrig på hvor mye du måtte betale totalt inklusive frakt, toll og gebyrer?

Jeg har denne, https://www.aliexpress.com/item/32314147918.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dj73EZM

Det ser ut som foten er ganske lik, så lenge Deen holder rundt 200 grader, så er den vel ok. Jeg har en Telkwa, som venter på å bli ferdigstilt.

Skal du ha "Spray Deck" på din @Varg92 ?
Jeg ser etter noen smarte løsninger for å kunne ta det helt av, alternativt løsne på sidene og rulle det alt fram.

6 hours ago, sofasliter said:

Jeg har denne, https://www.aliexpress.com/item/32314147918.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dj73EZM

Det ser ut som foten er ganske lik, så lenge Deen holder rundt 200 grader, så er den vel ok. Jeg har en Telkwa, som venter på å bli ferdigstilt.

Skal du ha "Spray Deck" på din @Varg92 ?
Jeg ser etter noen smarte løsninger for å kunne ta det helt av, alternativt løsne på sidene og rulle det alt fram.

Jeg har ikke bestilt med spray deck. Holder du til i oslo? Er du i så fall interessert i å leie den ut? Det blir nok første og siste gang jeg benytter meg av et slikt verktøy.

8 hours ago, ost said:

Ingen erfaring dessverre, bare nysgjerrig på hvor mye du måtte betale totalt inklusive frakt, toll og gebyrer?

Kr 3000 inkludert alt.

DIY Packraft Kit: Skeena

Internal Length:

140 cm / 55"

Color:

Red

Floor Material:

450 GSM

Airtight Zipper?:

No Zipper

22 hours ago, Varg92 said:

Jeg har ikke bestilt med spray deck. Holder du til i oslo? Er du i så fall interessert i å leie den ut? Det blir nok første og siste gang jeg benytter meg av et slikt verktøy.

Jeg har bestilt meg et jern nå :)

josteink skrev (25 minutter siden):

@KjetilO Korleis er erfaringa etter nokre år med diypackraftene? Er det stor forskjell på materiale frå extremtextile kontra diypackraft?

Det er ingen forringelsen av materialet fra diypackraft. Packraftene som ble lagd først er fortsatt i bruk uten noen forringelsen hverken på stoff eller sveisingen. Extremtextil vet jeg ikke, den packraften som en gang i tiden ble lagd ble aldri sjødyktig og ble kastet for noen år tilbake etter å ha blitt liggende uten at det ble noen fremgang der. 

Varg92 skrev (På 15.7.2021 den 13.21):

Jeg har et slikt jern. Perfekt til alt annet å sveise tubene sammen, da blir den for bred for mitt bruk. Men mine første diypackraft ble sveiset med et sånt jern da jeg ikke hadde noe annet.

KjetilO skrev (40 minutter siden):

Det er ingen forringelsen av materialet fra diypackraft. Packraftene som ble lagd først er fortsatt i bruk uten noen forringelsen hverken på stoff eller sveisingen. Extremtextil vet jeg ikke, den packraften som en gang i tiden ble lagd ble aldri sjødyktig og ble kastet for noen år tilbake etter å ha blitt liggende uten at det ble noen fremgang der. 

Høyres bra ut!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Norwegian_tarzan
      Jeg og en kompis har nettopp startet vår egen versjon av Monsen på villspor. 

Det er utrolig kult og noe jeg anbefaler flere å prøve. Da utfordrer vi hverandre hver vår gang, med ulike type løyper og utfordringer.

Det er noe spennende med å ikke vite noe som helst før en legger ut på tur, og så tar alt som kommer på sparket. Det er veldig utfordrende,  men enda mer givende.
      Har laget en liten video fra første turen vi hadde om noen har lyst å se?
      Og om noen har forslag til steder og utfordringer vi burde prøve så hadde jeg satt hjertelig pris på tilbakemeldinger. 

• By Norwegian_tarzan
      Jeg og en kompis gikk Norge på tvers i fjor sommer, en helt utrolig bra tur.  26 dager, 670 km.
      Vi både gikk og padlet packraft. Vi gikk da fra riksgrensen til Sverige, og kom ut med Hellesøy like nord for Bergen. Altså hvor Norge er på sitt bredeste.

Det var en fantastisk tur som absolutt anbefales, så om noen ønsker råd eller tips så er det bare å spørre 😊😊😊

La ut en liten film fra turen på YouTube om noen ønsker å sjekke den ut.

• By Ivanulven
      Hei! 
      jeg og to venner planlegger å padle ned telemarkskanalen i en uke. 
      De padler i en ally kano og jeg vurderer å enten kjøpe packraft eller leie en kano.
      Jeg tror det hadde vært superdeilig med packraften, men vi lurer på om ikke de i kanoen vil bli nødt til å vente mye på meg i packraften. Vi kommer ikke til å ha dårlig tid, men det er jo surt for dem å måtte stoppe og vente på meg hele tiden. 

Vil jeg måtte slite noe fryktelig for å holde følge eller er det ikke noe særlig forskjell? Har noen her erfaringer å dele? Bør jeg kapitulere og leie meg en kano? Er litt redd for at det blir tomt eller at den jeg evt leier kano av på finn «plutselig» skal ha den selv. Ingen garantier for at en avtale holdes osv. packraften virker som en mer safe bet logistisk sett. Så slipper vi forholde oss til hentepibkt og leveringspunkt osv.
      svar mottas med takk!
    • By Nikke
      Julenissen visste at jeg hadde vært kjempesnill i 2019, så jaggu lå den packraft under treet den jula. Tålmodigheten ble satt på prøve i vente på våren og en sjanse til å få sjøsatt den nye doningen for første gang. Endelig gikk jungeltelegrafen om at flere vann i Vestfold endelig var isfrie. (Nesten). Det ble en kort men fin tur, der første inntrykket, etter å ha vært noe skeptisk, ble gjort til skamme.
    • By Nikke
      Tilbrakte noen dager i Nordreisa med gode venner før en kompis og jeg skulle på en to ukers tur i Finnmark et par dager senere. For en plass dette er! Elvebåt opp til Mollis, samt et stykke ned. Deretter ble jeg sluppet av og padlet et godt stykke nedover med Packraft i denne fantastiske elva. 
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy