Jump to content

Recommended Posts

Posted

11.juni bestillte jeg noen ting fra Fjellsport. Den ene tingen var det 7-14 virkedagers leveringstid.13.juni får jeg mail fra dem at denne tingen ikke var på lager og at jeg kunne velge om jeg ville ha tilsendt det andre for så å få ettersendt den siste tingen. Jeg valgte å vente til alt kunne sendes samlet. 6.juli har jeg fortsatt hverken mottatt eller hørt noe fra dem og ringer dem. De er veldig hyggelige og sier de har hatt problemer med leveranse fra leverandøren men har nettopp fått sending derfra og vil ringe meg tilbake med info om det jeg har bestilt er med i denne sendingen. De ringer raskt tilbake og mener at det skal være kommet og vil sørge for å få det sendt snart. Nå har vi 15.juli og jeg har fortsatt ikke mottatt noe eller hørt noe mere fra dem. Vi snakker altså om 26 virkedager så langt hvor de opprinnelig oppga 7-14 virkedager. Jeg er tålmodig forsåvidt men nå begynner den egentlig å rakne litt. Åssen ville dere andre gått frem her? 

Annonse
Posted

Jeg bestilte et telt fra Fjellsport nylig som kom to dager senere. 

Tror du må ha vært uheldig med dette. 

Men det er jo bare å ringe og mase igjen. 

Posted

Jeg har erfart at det alltid er lurt å få varer tilsendt som de har og kun vente på det de ikke har.

Så lenge du ikke må ut med ekstra frakt spiller det ingen rolle for deg uansett. Dette gjelder ikke bare fra fjellsport.

Holdt på å ikke få noe viktige saker til en tur fordi jeg valgte å vente på noe uviktig..den risken tar jeg ikke flere ganger.

Posted

@Omnilite, jo det kan du ha rett i men jeg reiser mye i jobbsammenheng så det er ikke alltid like lett å få flere delleveranser selvom jeg noen ganger velger å få sendt til en annen adresse enn min egen. Jeg stiller bare litt spørsmål ved kundeservisen til Fjellsport når de overskrider leveringstid så kraftig, uten å ta kontakt med meg når de samtidig er lynraske med å besvare mail med spørsmål om turutstyr. Jeg tenker at de kunne ha f.eks sendt en mail når de overskred 14 dager med tilbud om et tilsvarende produkt eller sagt til meg at "dette skjærer seg, kanskje smartere om du forsøker å få tak i produktet et annet sted". 

  • 4 years later...
Posted

hmmm,  bestilte en RAB bukse fra Fjellsport den 9 juli via Postnord.  Siden 13 juli har den ligget hos Postnord.  Da jeg sjekket opp med postnord via chaten fikk jeg beskjed om at EDI manglet og at jeg måtte henvende meg til Fjellsport.  Fyrte avgårde en mail for 3 dager siden og venter fortsatt på svar....

Uansett,  gikk inn på klarna og fikk stoppet betalingen til jeg mottar.  Det synes jeg er en fin løsning.

Posted
Blaser skrev (1 time siden):

hmmm,  bestilte en RAB bukse fra Fjellsport den 9 juli via Postnord.  Siden 13 juli har den ligget hos Postnord.  Da jeg sjekket opp med postnord via chaten fikk jeg beskjed om at EDI manglet og at jeg måtte henvende meg til Fjellsport. 

Er dessverre blitt nokså vanlig at nettbutikker sender varsel til speditør (Postnord/Posten/andre) om at en pakke er på vei lenge før den er gått ut døren eller mottatt av speditøren, mens vi som kunde da får et varsel om at en pakke er på vei. Kan gi et feilaktig inntrykk av at de har veldig kjapp levering....mens det faktisk hoper seg opp i deres ende - før pakken går ut døra hos dem.

Posted
Blaser skrev (2 timer siden):

Uansett,  gikk inn på klarna og fikk stoppet betalingen til jeg mottar.  Det synes jeg er en fin løsning.

👍 

Posted (edited)
zimwalker skrev (49 minutter siden):

Er dessverre blitt nokså vanlig at nettbutikker sender varsel til speditør (Postnord/Posten/andre) om at en pakke er på vei lenge før den er gått ut døren eller mottatt av speditøren, mens vi som kunde da får et varsel om at en pakke er på vei. Kan gi et feilaktig inntrykk av at de har veldig kjapp levering....mens det faktisk hoper seg opp i deres ende - før pakken går ut døra hos dem.

Har selv ringt og purret på slike varer. Spesielt nå i sommer når en kanskje forflytter seg litt rundt. 2 ganger har jeg bedt butikken endre mottakeradresse etter at posten har fått "melding om pakke" og ingen ting skjer. Varene har da etter purring blitt sendt til min "neste adresse". 

EDIT: Ingen av de to nevnte tilfellene gjelder Fjellsport.no som er diskutert lenger oppe.

Edited by Terka

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy