Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke frå stormberg


josteink

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har denne og er svært fornøyd. (skartind dunjakke med 690+ cuin dun)

http://www.stormberg.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/9/19628_21.jpg

 

Som posteren over har jeg heller ikke prøvd jakke fra fra de dyreste merkene. Det finnes kanskje bedre jakker om du vil punge ut, men jakken gir mye for pengene gjør det den er laget for. God bevegelighet, lett, komfortabel og har lite slitasje selv etter mye bruk. Den holder til mitt bruk med unntak av kanskje de aller kaldeste dagene i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tynn dunvest fra stormberg, samme modell som de tynne dunjakkene de solgte i vår. Foreløpig kjempefornøyd, den er faktisk hakket bedre i kvaliteten enn en tilsvarende bergansjakke jeg har hatt i noen år.

Dette er det beste stormbergproduktet jeg har hatt sålangt. Når det er sagt, jeg forventer ikke at en tynn dunvest skal tåle allverdens bruk, det er tross alt et lettvektsplagg. Jeg er generelt ikke veldig imponert over stormberg til turbruk, har opplevd litt for mange (andres) glidelåser bli ødelagt midt oppå finnmarksvidda på vinteren. Men gaffa funker på det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tynn dunvest fra stormberg, samme modell som de tynne dunjakkene de solgte i vår. Foreløpig kjempefornøyd, den er faktisk hakket bedre i kvaliteten enn en tilsvarende bergansjakke jeg har hatt i noen år.

Dette er det beste stormbergproduktet jeg har hatt sålangt. Når det er sagt, jeg forventer ikke at en tynn dunvest skal tåle allverdens bruk, det er tross alt et lettvektsplagg. Jeg er generelt ikke veldig imponert over stormberg til turbruk, har opplevd litt for mange (andres) glidelåser bli ødelagt midt oppå finnmarksvidda på vinteren. Men gaffa funker på det meste.

Stormberg bruker samme glidelåsprodusent som de fleste andre merker; YKK. Hvis glidlåsen ødelegges skyldes det som regel at produsenten har valgt en spinkel glidelåsmodell for å spare vekt. Her bør man kanskje som forbruker ha et litt bevisst forhold til modellvalg. Gjennomsnittsbrukeren er typisk en person som bruker klærne til og fra jobb/skole og enkle nærturer, og produsenter vil lage de fleste produktene med dette i bakhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormberg bruker samme glidelåsprodusent som de fleste andre merker; YKK. Hvis glidlåsen ødelegges skyldes det som regel at produsenten har valgt en spinkel glidelåsmodell for å spare vekt. Her bør man kanskje som forbruker ha et litt bevisst forhold til modellvalg. Gjennomsnittsbrukeren er typisk en person som bruker klærne til og fra jobb/skole og enkle nærturer, og produsenter vil lage de fleste produktene med dette i bakhodet.

 

Godt poeng - helt enig. burde nok spesifisert dette litt - har opplevd flere stormbergbukser, og en jakke, hvor glidelåsen har løsnet fra plagget(gått opp i sømmen) selve glidelåsen har jeg ikke sett ødelagt ennå. Men stormberg er nok best til hverdagsplagg. Samtidig lager stormberg turklær til barn som både er gode nok, og ikke helt absurd dyre. Jeg liker stormberg som merke - men til tur i hardt vær ville jeg kanskje valgt noe annet hvis jeg har mulighet til det. Stormberg har også en fin returpolicy på glidelåser. Noen jeg kjenner kjøper bevisst stormberg utelukkende på grunn av dette - når glidelåsen går i stykker, får man nytt plagg. (Det er ikke alle som får til dette med glidelåser, og dermed ødelegger dem mye fortere enn andre mennesker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også skartind-jakka som en over her og er ganske så fornøyd. Den er vel snart 3 år gammel og holder ganske bra mot vind og snø. Noe dunlekkasje i de nederste "pølsene" gjør nok at jeg kanskje velger en annen modell/produsent neste gang en dunjakke skal kjøpes. Forøvrig ganske snart siden dunet forsvinner ;-) 

Har også en større og varmere dunjakke fra stormberg som er 6 år gammel. God som ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har en og jeg har en, kjøpt til halv pris etter sesong. Det er da ikke "Larkollen-bekledning"! De kan sikkert ikke måle seg med dunjakkene til 5-6 lapper, og det har jeg ingen aning om, for jeg har ikke planer om å anskaffe meg en så dyr jakke.

 

Vi er strålende fornøyd med våre Stormbergjakker, varme og gode i mange minus og vind.

 

Men når sant skal sies, så har vi ikke prøvd dem på en polarekspedisjon, da. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fra denne diskusjonen ble det utskilt en del Off Topic innlegg - som jeg la her - http://www.fjellforum.no/topic/37201-om-stormberg-og-profilering-utskilt/

 

Jeg ser at @Stormberg Presse har laget seg en bruker i dag så om de har noen innspill kan de jo gi det i den andre tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.