Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggnett for sovepose


bernt

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har sett på den selv, men mistenker at det ikke vil kunne fungere så godt til den bruken jeg så etter.

Jeg så etter en enkel, billig løsning for å unngå mygg- og flåttbitt når jeg lå ute med tarp.

Men tenker at i løpet av natten vil nok nettingen legges seg mot fjeset og småkrypene vil kunne forsyne seg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det myggnettet, og det fungerer forsåvidt, men du er avhengig av at soveposen holder det unna ansiktet ditt.

Brukte det en natt i en sommersovepose som ikke hadde stor nok krage til å holde det helt unna ansiktet.

Nettingen er veldig myk, så den hang ned på nesetippen, noe jeg merket godt da jeg våknet. Litt rød på snuten.

 

Kunne ønske at nettingen var et hakk stivere slik at den holdt seg selv oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med forskjellige typer myggnettinger. Den ene er i myk netting som sitter tett rundt ansiktet. Dette er plagsomt. Jeg har også en med stivelse. Den sitter bedre. Den kan brukes i soveposer, men du må huske å plukke utover hver gang du har snudd deg. Og eller har jeg den som sitter rundt hatten som jeg nå bruker oftest. Jeg synes at myggnetting for å sove i bør være litt stiv, slik at den holder avstand, men det sover ikke spesielt godt. Anbefaler heller å bruke telt om sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er bedre å kline inn den myggnettinggreia med MYGGA eller andre stoffer som egentlig ikke skal på huden enn å smøre inn hele ansiktet - som er mitt alternativ. Eller ungenes. Fungerte fint i sommer, bortsett fra til fireåringen - han nekta å ligge med nettet. Men i løpet av natten og ørten sovende jiujitsu-kamper i søvne mot mygg, kapitulerte også han, krøp ned i posen min og delte mitt myggnett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.