Jump to content
IGNORED

Myggnett for sovepose

Recommended Posts

Annonse

Jeg har sett på den selv, men mistenker at det ikke vil kunne fungere så godt til den bruken jeg så etter.

Jeg så etter en enkel, billig løsning for å unngå mygg- og flåttbitt når jeg lå ute med tarp.

Men tenker at i løpet av natten vil nok nettingen legges seg mot fjeset og småkrypene vil kunne forsyne seg uansett.

Har det myggnettet, og det fungerer forsåvidt, men du er avhengig av at soveposen holder det unna ansiktet ditt.

Brukte det en natt i en sommersovepose som ikke hadde stor nok krage til å holde det helt unna ansiktet.

Nettingen er veldig myk, så den hang ned på nesetippen, noe jeg merket godt da jeg våknet. Litt rød på snuten.

Kunne ønske at nettingen var et hakk stivere slik at den holdt seg selv oppe.

Jeg har erfaring med forskjellige typer myggnettinger. Den ene er i myk netting som sitter tett rundt ansiktet. Dette er plagsomt. Jeg har også en med stivelse. Den sitter bedre. Den kan brukes i soveposer, men du må huske å plukke utover hver gang du har snudd deg. Og eller har jeg den som sitter rundt hatten som jeg nå bruker oftest. Jeg synes at myggnetting for å sove i bør være litt stiv, slik at den holder avstand, men det sover ikke spesielt godt. Anbefaler heller å bruke telt om sommeren.

• Like 1

Tenker det er bedre å kline inn den myggnettinggreia med MYGGA eller andre stoffer som egentlig ikke skal på huden enn å smøre inn hele ansiktet - som er mitt alternativ. Eller ungenes. Fungerte fint i sommer, bortsett fra til fireåringen - han nekta å ligge med nettet. Men i løpet av natten og ørten sovende jiujitsu-kamper i søvne mot mygg, kapitulerte også han, krøp ned i posen min og delte mitt myggnett. 

Annonse