Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Bergans Rondane 65l ny versjon?


Snubblefot

Anbefalte innlegg

http://www.outnorth.no/no-bergans/rondane-65l-65-dusty-blueneon-green.php (Står 1.25kg på outnorth, men 1.4kg på Bergans hjemmeside)

 

Skal kjøpe en ny lett helgesekk, og leser tester og tilbakemeldinger på forskjellige sekker.

Fant raskt ut at Bergans Helium og Osprey exos er favorittene, men finner nesten ingenting om den nye versjonen av Rondane 65l.

 

Den virker lett (1,4kg) og passe stor så jeg er veldig interessert, men finner ingen anbefalinger (eller motsatt) ettersom den kom i 2014 og drukner litt i Exos og Helium sin popularitet.

 

Så hvis noen har hatt den med på noen turer ville jeg satt veldig pris på deres tilbakemeldinger på sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv tenkt å kjøpe Bergans Rondane 30L i dag for bruk som dagstursekk for vinteren. Jeg vet, ikke helt den samme sekken men vil anta at den samme designtanken ligger bak.

Den er forholdsvis lett, men virker solid.

Den har lite dill utenpå, ikke masse stropper over alt som henger å dingler (i motsetning til Osprey).

Den er faktisk ganske attraktiv.

Den er knall rød, synes godt om vinteren.

Den har en stor praktisk åpning og akkurat passe med utvendige lommer og fester.

 

Men, for 65L så har jeg ett forbehold. Jeg lurer på hvor "slaskete" den blir når du ikke fyller den opp. Hvis jeg var deg så ville jeg prøvd den først og prøvepakket den i en butikk før jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men, for 65L så har jeg ett forbehold. Jeg lurer på hvor "slaskete" den blir når du ikke fyller den opp. Hvis jeg var deg så ville jeg prøvd den først og prøvepakket den i en butikk før jeg kjøper den.

 

Fant ikke sekken på xxl, men skal fortsette å lete etter plasser de har den inne. De hadde 46l versjonen på xxl, men etter at alarmen gikk da jeg puttet et telt oppi sekken for å sjekke størrelsen sluttet jeg raskt med det :)

Etter å ha eksperimentert litt med en 35l og en 85l sekk hjemme fant jeg at volumet jeg trenger til å være mellom 58-63liter, så jeg slipper nok slark iallefall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport 1 har den. Har sett den. Syntes bæresystemet virker litt skrøpelig, men nå er ikke jeg så stor av meg, og når jeg bærer 65l, så bærer jeg tungt (syntes jeg). Ellers har den de aller fleste detaljer som alle moderne sekker har. Hvis du ikke har tenkt å bære tungt er den sikkert grei. Liker rygglengdereguleringssystemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den i butikk. Jeg er ikke så dreven men synes ikke den var behagelig å ha på. Ryggen på sekken var ikke god synes jeg. Helium var en drøm i forhold. Dere bør prøve den først er mitt råd. Som nevnt er jeg ikke så dreven, bare så det er sagt. Den var fylt, men ikke så tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.