Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatretur for barn (uten utstyr)


virrma

Anbefalte innlegg

7-åringen elsker å klatre på steiner, i trær og på fjellknauser. Jeg har verken brattkort eller utstyr, så det begrenser seg vel til det jeg har forstått kalles "buldring". For over et år siden fikk hun lov til å bestemme et turmål, og da ville hun dra til et sted der det er fint for henne å klatre. Jeg må innrømme at den turen har det enda ikke blitt noe av og det er jo flaut. Derfor lurer jeg på om noen har gode forslag til et sted eller område der hun kan få leke seg med de hittil ubrukte klatreskoene. 

 

Vi ser definitivt for oss å overnatte og det er fint hvis det ikke er alt for langt fra Oslo eller langs vår planlagte sommer-rute. Vi skal til Romsdalen i pinsen (base i Venjedalen) og blant annet til Helgelandskysten til sommeren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært på høyt og lavt og det er veldig populært. Hun er dessverre litt for lav til å få fullt utbytte av parken enda. Det blir nok uansett en tur eller to dit i år også, men det kvalifiserer likevel ikke som turen jeg har lovet henne.

 

Jeg er ganske usikker på Hauktjern. Jeg har aldri vært der selv, men oppfatter at det er der alle Oslols klatrere vanker. Føler ikke at jeg hører hjemme der, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Hauktjern vil være noen fullklaffer. Det er høye, bratte klatrevegger der, du trenger både utstyr og litt forhåndskunnskaper. Mye av buldringen i Østmarka er nok dessverre også i vanskeligste laget. Det ligger på grad 5 og oppover. Det går selvsagt an å prøve seg likevel, men. 

Problemet er vel at det meste av buldringen som kartlegges er for voksne. Det finnes sikkert mange fine buldrere for barn, men jeg tviler på at så veldig mye er dokumentert. Ser du etter noe i Osloområdet ville jeg prøvd meg på Facebookkgruppen "Happy climbers". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangeskogen er stedet dere bør dra til. Har vært der med ungene selv og de koste seg. Masse store steiner å klatre på! Kan visst være masse mygg der utpå sommeren.

http://www.stangebuldring.no/stange/info.php?felt=Stangebleau

 

Takk! Dette så fristende ut. Og så praktisk at jeg har venner i Stange som jeg ser alt for lite til. :)

 

Har du aldri vært der? Ikke med fjellforum på et aldri så lite vinterheng engang? :)

 

Kanskje på et bittelite vinterheng, når jeg tenker meg veldig godt om. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.