Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft spruttrekk med eller uten glidelås


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med at bruke packraft med og uten glidelås for spruttrekket?

Vet at noen av Kiparas modeller fra 2020-2021 hade glidelås. Nå har de nesten alle spruttrekk som sitter fast i packraften.

Erfaringen og anbefalinger kring dette? Hva foretrekker dere?

Endret av Fjell-finnere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutes ago, Fjell-finnere said:

Noen som har erfaring med at bruke packraft med og uten glidelås for spruttrekket?

Vet at noen av Kiparas modeller fra 2020-2021 hade glidelås. Nå har de nesten alle spruttrekk som sitter fast i packraften.

Erfaringen og anbefalinger kring dette? Hva foretrekker dere?

 

Jeg har 3 packrafter. 2 uten og 1 med. Når jeg kjøpte den som har spruttrekk så var tanken at jeg kunne bruke med og uten men jeg bruker kun med når jeg først tar frem den raften.

Sprut trekk som sitter fast vil være en god ting, ettersom det sparer vekt og er mer holdbart enn glidlås. Det eneste du går glipp av er muligheten til å redusere vekten litt hvis du skal bære raften langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell-finnere skrev (6 timer siden):

Noen som har erfaring med at bruke packraft med og uten glidelås for spruttrekket?

Vet at noen av Kiparas modeller fra 2020-2021 hade glidelås. Nå har de nesten alle spruttrekk som sitter fast i packraften.

Erfaringen og anbefalinger kring dette? Hva foretrekker dere?

Hei.

Hva skal du primært bruke en eventuell packraft til? (Bruksområde)

Endret av Nikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes litt ulike løsninger for spruttrekk på packraft.

Det finnes med borrelås langs ene siden slik at spruttrekket kan rulles til siden. Da tetter gjerne spruttrekket rundt padleren.

En annen variant er med permanent spruttrekk og sprutskjørt som padleren har på seg, og trekkes rundt cockpit for å skape god tetning. Min erfaring er at dette gir bedre beskyttelse mot vann i packraften, men er mer krevende å feste på cockpiten når du har vært ute av packraften. 

Jeg padler både med og uten sprutskjørtet avhengig av forholdene jeg skal padle under. Når du fester sekk på packraften kan det være greit å ha spruttrekk, da går føttene under sekken og gir bedre benplass (ulempen er jo noe høyere tyngdepunkt og vindfang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.