Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips Stjørdal/Verdal/Steinkjer/Snåsa?


ketilring

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal tilbringe noen dager i dette området i starten av mai, og det ligger an til en 4-5 dagers tur til fots. Så jeg ønsker forslag til fine turområder her, da jeg ikke er så kjent. Gjerne litt utenfor allfarvei, men regner med at jeg må holde meg litt i lavlandet, da det sannsynligvis er en del snø i høyden enda.

Håper det er noen kjentfolk her inne som kan gi noen tips? Turområder? Snøforhold? Kanskje isen har gått på noen av vannene og det er muligheter for fiske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isen pleier å gå rundt starten av mai i bymarka i Trondheim (ca 200moh), så om du vil ha muligheter for fiske ville jeg ikke dratt noe høyere enn 3-400m. Tviler på at du finner noe mer enn litt åpne råker så høyt i begynnelsen av mai. En tørr vinter har nok også gjort sitt for istykkelsen i år. Kanskje Fosen eller lignende kystnære strøk kunne være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært lite snø i Trøndelag i vinter, men usikker på akkurat hvor mye eller lite som ligger igjen i mai. Muligens kan Skarvan og Roltdalen være mulig å ferdes i. Mange innfallsporter til dette området, bl.a. fra Sona (ikke så veldig langt fra Stjørdal) og Selbu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Fosen eller lignende kystnære strøk kunne være en mulighet?

  

Jeg bor på Fosen så jeg er kjent med så og si alle områdene der. Siden jeg vil befinne meg i nærheten av Stjørdal i starten av mai ble jeg litt nysgjerrig på områdene omkring, men er helt ukjent der. De jeg har snakket med sier det er stort sett snøfritt i dalene. Så jeg håper noen kan tipse meg om fine områder der det er mulig å bevege seg til fots. Det er ikke så farlig om vannene ikke er åpne, mulig jeg legger igjen fiskeutstyret og tar med teleobjektivet i stedet. :)

Gå inn på. http://www.turistforeningen.no og klikk deg fram til TT som står for "Trondjhems Turistforening" så får du kanskje noen brukare tips der,

Har vært inne og tittet (er medlem av TT) men det meste der dreier seg om Sylan, hvilket er uaktuelt nå. Har du klart å finne noe vil jeg sette veldig stor pris på en link. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.