Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei. Bilde er faktisk tatt sånn cirka i retning Digerronden men den kjipe grushaugen på bildet er imidlertid i veien. :)

Du og turkompisene må vel sveipe over Rondane en eller annen gang. Men dere bør bruke noe mer enn et halvt døgn hvis dere skal legge merke til terrengdetaljene... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D Har vært en gang i Rondane. Det var i fjor sommer, og da var jeg på Rondslottet og Vinjeronden :) Men vi har planer om turen "alle toppene i Rondane over 2000 meter på under 20 timer" :D On topic: Da må fjellet i midten bak være Midtronden med pkt. 2042 nærmest! Hvis ikke jeg er helt på bærtur da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på bærtur. :P

20 timer er sikkert ikke dumt. Da tipper jeg dere går i rask gange og faktisk husker noe fra turen. En kompis av meg gjorde det unna på 13-14 timer og var så støl at han ikke kunne gå i en uke etterpå. :D En annen gjorde det unna på 18-19 timer og begynte å få hallusjoner på den siste traversen. Jeg har prøvd en 24 timers variant men måtte avbryte grunnet dårlig vær (og at tåken var så tykk at vi rotet oss bort på vei fra Storsmeden til Veslesmeden :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl F - det er nesten kjipt å måtte si at nå må noen andre slippe til. :P

Sondre - det var to stykker som løp denne runden sammen og satte ny rekord i sin tid. Det var ikke Lars Berger og heller ikke kjente idrettsfolk. Kun vanlig treningsnarkomane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får prøve en til imens. Hvor var jeg i helgen? (For de som synes denne er FOR enkel henvises det til quiz'n til Mayhassen :lol: )

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=14325

Mayhassen sin krever en del mer hodebunnmassasje. Det ligner på så mye… :P

Din Erik er nok noe greiere, men ikke FOR enkel kanskje. :) Til den har jeg lyst til å spørre Carl F om han hadde tåke på denne turen: :lol::?

Har vært en gang i Rondane. Det var i fjor sommer, og da var jeg på Rondslottet og Vinjeronden

Når det gjelder alle 2000 meterne i Rondane på kortest tid, er det vel forummedlem Knut Stabell som har rekorden. :lol: Han brukte 12t 42min. Før han ble medlem skrev han om den racerturen i et innlegg 22. januar 2004 kl 19:03:

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=5528&highlight=rondvassbu+maraton#5528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den var enkel, men her er det tydeligvis ingen som har lyst til å avsløre at det er Rondslottet vi ser og at bildet er tatt fra noe over skaret mellom denne og Vinjeronden. :lol:

Ser du var litt kjappere enn meg her... :lol:

Trodde du ville la den stå noe lenger Erik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayhassen sin krever en del mer hodebunnmassasje. Det ligner på så mye… :?

Din Erik er nok noe greiere, men ikke FOR enkel kanskje. :) Til den har jeg lyst til å spørre Carl F om han hadde tåke på denne turen: :lol::P

Når det gjelder alle 2000 meterne i Rondane på kortest tid, er det vel forummedlem Knut Stabell som har rekorden. :lol: Han brukte 12t 42min. Før han ble medlem skrev han om den racerturen i et innlegg 22. januar 2004 kl 19:03:

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=5528&highlight=rondvassbu+maraton#5528

Nils; JA, jeg hadde tåke. Tjukk tåke. Så ikke en dritt :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåke eller ikke, dette er ingen unnskyldning. Carl F må tydeligvis gå strafferunde i Rondane.. :)

Får slenge ut en til. Her et det to spørsmål: Hvilke fjell ser vi i horisonten (det holder med å angi den høyeste) og hvor er bildet tatt fra?

post-256-133474582123_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge ut en til. Her et det to spørsmål: Hvilke fjell ser vi i horisonten (det holder med å angi den høyeste) og hvor er bildet tatt fra?

Den høyeste vi ser er store Knutsholstind (2341) på høyre side av bildet.

Tipper bildet er tatt fra Kvitingskjølen, vesttoppen (2060)? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig på begge. Det ble en lang siktelinje, men så ser man Knutholstind fra overraskende mange steder i Jotunheimen.

Såvidt jeg husker ble bildet tatt i slutten av februar 2003 ca. 1 time før solnedgang, det var minus 18-20 og østtoppen skulle også besøkes. Dette var IKKE stedet å være når nattekulden satte inn. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayhassen sin krever en del mer hodebunnmassasje. Det ligner på så mye… :D

Har jeg klart å sette deg fast Nils??

(har vært et mål i lengre tid, og dette er blitt valgt ut med omhu, det har vært verdt å holde tilbake rapporter kun av den grunn for at du ikke skulle vite hva jeg har vært på :) )

500fjell: Du står vel på Store Memurutind eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500fjell: Du står vel på Store Memurutind eller noe?

Noe sånn ja :)

Står på Store Memurutinden, østtoppen etter å ha gått alle toppene rundt Austre Memurubre medsols. Gjenstår bare ned i Memuruskaret og ned til teltet i dalen.

Fantastisk tur, beste Jotunminne så langt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.