Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Hva heter fjellet som reiser seg på høyre side av elva.

Sagnet sier at dersom bror og søster gifter seg med hverandre og kommer forbi fjellet,

vil det velte ut i elva og skape dommedag.

( Ingen umulighet det med all inngifting som foregår i enkelte miljøer............ ;-) )

post-728-133474681491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Ser ikkje ut til å være nokon andre uløyste no så eg prøver ein og denne bør være enkel.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=16729

Kanskje på tide å få løst denne nøtta, som "Gal Krokfot" la ut i mars 2009... :roll:

Jeg kan ikke si at jeg har sett noen løsning på denne, så da prøver jeg meg med:

Rånåkollen (1160) ved Bjorli? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å få løst denne nøtta, som "Gal Krokfot" la ut i mars 2009... :wink:

Jeg kan ikke si at jeg har sett noen løsning på denne, så da prøver jeg meg med:

Rånåkollen (1160) ved Bjorli? 8)

Den hadde eg heilt gløymd.

Det er vel unødvendigt å kommentere at svaret sjølvsagt er rett?

Bilete er forøvrigt tatt frå oppunder Dosethøi med teleobjektiv. Trudde den skulle knekkast raskt

da E136 frå sør (aust) gje nesten samme syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nu har der i en periode ikke været så meget aktivitet på denne tråd. Min opgave her giver tråden en lidt anden drejning - jeg håber, det er i orden! Jeg spørger ikke om, hvad vi ser på disse fotos, men hvor vi ser det fra. Jeg er ude efter navnet på en let tilgængelig udsigtstop.

post-21-13347473273_thumb.jpg

post-21-133474732742_thumb.jpg

post-21-133474732749_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny quiz. Scannet bilde fra 2002. Hvor er bildet tatt?

Ditt sist bilde fra 2002 tipper jeg er tatt fra Vindeggen (1516). 8)

Det store fjellet bak bare må jo være Gaustatoppen, og utfra retningen sitter du nok trolig på den nevnte Vindeggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.