Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Men nå må vi ta en Jotunheimpause! Noen som ser hvilken topp jeg og Bjørn-Even er på her?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=15076

Den var lei Sondre. :)

Jeg kjenner igjen Skaget (1686) laaangt der bak i midten, men akkurat hvilken topp dere står på er verre. Ser ut som dere er på fjellet ved Storefjell, Golsfjellet. Skulle jeg prøve et langskudd i mørket kan jeg si at dere står på Veslefjell (1126)? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner seg igjen?

Gaustatoppen er andre veien Sondre. :wink:

Tror jeg ihvertfall... :?

Kan virke som du har tatt turen sørover på Gaustaråen (1621, bak, midt i bildet), og står på store Gaustakne (1523) eller høyde 1506 på Gaustaråen. Litt vanskelig å se hvilken av de to sistnevnte du er på... :D Hadde det ikke vært lavt skydekke, ville vi sett Gaustatoppen stige opp bakerst. Man kan så vidt ane et høyere fjell bak der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til? Det er helt riktig, denne gangen også :evil: Vi skulle ta en vårskitur til Gaustatoppen, kom til Tuddalovergangen fra Sauland. Der var bommen stengt så vi måtte sykle med skiene opp til Gaustaknærne. Besteg store og lille Gaustakne, men pga tåken på Gaustatoppen gadd vi ikke å ta den òg.

Så vi er som du sier, på store Gaustakne og ser bortover Gaustaråen. Gaustatoppen har tatt på hatten i bakgrunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til?

Noen hemmeligheter må man få ha... :)

Neida, har kart vet du (på nettet), og fjellene på Østlandet kjenner jeg litt til. Din siste her hadde jeg litt flaks med. Første stedet jeg kom på hvor jeg trodde dette kunne være, var nettopp Gaustatopp-området. :evil:

Får prøve en jeg også, muligens lett for de som kjenner dette området godt: Hvilken topp er dette?

post-42-133474594045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke tilfeldigvis være Nordre Knutsholstind på 2185 moh? Aner østre del av Surtningssuimassivet i bakgrunnen til høyre.

Du kom meg i forkjøpet oyvindbr. Yep, det ligner veldig på Nordre Knutholstind, så jeg går for denne toppen jeg oxo. :roll:

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke tilfeldigvis være Nordre Knutsholstind på 2185 moh? Aner østre del av Surtningssuimassivet i bakgrunnen til høyre.

Jo visst er det det Øyvind! :D Sett fra Midtre Knutsholstind (2170).

Jeg klipte vekk Besshø, men lot litt av Surtningssui-massivet være med for å gi en liten ledetråd. Og den var til hjelp tydeligvis. :)

Da gjør vi det verre, for neste nøtt jeg slenger ut er det ikke mye å hente fra bakgrunnen: Hvilken topp er bak denne store, sterke karen? Får kanskje hinte om at den også er over 2000 meter… :roll:

post-42-133474594072_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å komme meg unna Skarvflyryggen før Nils sier at det er noe annet. Står fortsatt på Søre Skarvflytind.

Må nok anbefale deg å gi slipp på Skarvflyryggen Øyvind, men ikke stikk for langt unna den ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.