Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Nils sitt bilde: Kan det være Memurutindan, 2230 til venstre og 2280 bakerst, sett fra sydøst?

Det er helt korrekt det ods!

Bildet var et utsnitt, og det er tatt fra Memurutind V6 (2049), som altså blir fra sørøst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg du skulle få noe å gruble på Nils, eneste hintet du får er at det ble tatt på gårsdagens tur (25.02.08 ) til en av våre mange 2000 metringer :D

Du må nok hoste opp noe bedre enn det der Mayhassen... :-)

Jeg er kanskje noe kjepphøy nå :) , men det vi ser på ditt siste bilde er ganske sikkert Hindnubban, med høyde 1879. Har selv et bilde med nogenlunde samme snøforhold, og de toppene har jeg også sett mer enn et par ganger.

Men hadde ikke du vært på 2000-meterne i det området tidligere da? Eller var det en reprise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et annet bilde, som antagelig er noe verre enn det andre jeg la inn (dvs. Fannaråken/breen) ..... Så hvilken topp er dette fra :)

PS: Nils får ikke lov til å svare enda ..... (la andre få en sjans før Quiz-kongen slipper til). :lol:

________________________________

Rune.

post-34-13347451561_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok hoste opp noe bedre enn det der Mayhassen... :)

Jeg er kanskje noe kjepphøy nå :D , men det vi ser på ditt siste bilde er ganske sikkert Hindnubban, med høyde 1879. Har selv et bilde med nogenlunde samme snøforhold, og de toppene har jeg også sett mer enn et par ganger.

Men hadde ikke du vært på 2000-meterne i det området tidligere da? Eller var det en reprise?

Det var da som :lol:

Du har lov til å være litt kjepphøy Nils! Jeg har som du sier vært der før, nærmere bestemt min første tur til Jotunheimen. Da hadde jeg ikke hørt om pf og andre tekniske utrykk enda. Det medførte at jeg gikk forbi Aust for Austnubben, som jeg her er på vei opp til. En grei topp i litt ugreit vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. det bildet jeg la inn over: Er interessen laber eller kunnskapen fraværende, eller kanskje begge deler ..... :)

Vel, uansett årsak, så lar jeg Nils få slippe til .....

Takk for det Rune! :wink:

Den var vanskelig Rune, helt til jeg fikk mistanke om at det kanskje var Visbretind som kan anes i disen helt til høyre i bildet. Jeg smugtittet litt på egne bilder, og ble rimelig sikker på at det er Visbretind, sett fra nordvest. Da blir mitt forslag at ditt bilde er tatt fra toppen av store Smørstabbtind... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vanskelig Rune, helt til jeg fikk mistanke om at det kanskje var Visbretind som kan anes i disen helt til høyre i bildet. Jeg smugtittet litt på egne bilder, og ble rimelig sikker på at det er Visbretind, sett fra nordvest. Da blir mitt forslag at ditt bilde er tatt fra toppen av store Smørstabbtind... :)

Du har rene falkøye Nils, og detaljkunnskapen er upåklagelig. Det ble innertier igjen ..... 8)

Toppen er St.Smørstabbtind (2208 moh).

_______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du et sted på Skoppflyi og ser mot St. Kvitingskjølen/2064?

Ja visst gjør jeg det! Tenkte at du ville kjenne igjen denne. ;-)

Jeg står på ca 1250 moh, og som eaa sier skuer jeg mot Kvitingskjølen (høyeste, 2064, til ve. for skituppene) fra s. Koppflyi på nordsiden av elva Ilva. Det var omtrent her jeg kunne spenne skia på etter å hatt de på sekken fra Brimi Fjellstugu på Nordsætrin.

Turdato var 18.05.1997, så mye av snøen var smeltet vekk i nedre del, men som bildet viser var det godt med snø høyere opp med helt nydelig føre. Ned igjen brukte jeg ryggen til venstre i bildet.

Når det gjelder ditt siste bilde eaa, må jeg si rett ut: ha’kke peiling! Det er kanskje fra nå i helgen, siden du i forrige uke skrev om forestående turplaner… ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ditt siste bilde eaa, må jeg si rett ut: ha’kke peiling! Det er kanskje fra nå i helgen, siden du i forrige uke skrev om forestående turplaner…

Njet.

Eldre enn fra helga dette.

Hvis du er ca 1666 meter over havet så kunne det ha vært på Tron fjellet i Alvdal.

Det kunne det sikkert vært hvis jeg sto på 1666.

Men det gjør jeg ikke, jeg er høyere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tåler vel to baller i lufta, så jeg slenger ut en til med det samme.

Hvor er jeg her?

Hehe ;-) , hva sier du til dette bildet, lagt ut av deg eaa:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=2031

Litt av en moroklump du, hvis ditt siste quiz-bilde også er fra samme sted som det jeg linket til. ;-) Tanken slo ikke meg at du etter mitt Kvitingskjølen-bilde skulle legge ut en ny gåte fra samme sted... Nemlig, at du står på nettopp Kvitingskjølen, muligens den høyeste på 2064? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D , hva sier du til dette bildet, lagt ut av deg eaa:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=2031

Litt av en moroklump du, hvis ditt siste quiz-bilde også er fra samme sted som det jeg linket til. ;-) Tanken slo ikke meg at du etter mitt Kvitingskjølen-bilde skulle legge ut en ny gåte fra samme sted... Nemlig, at du står på nettopp Kvitingskjølen, muligens den høyeste på 2064? :)

Hehe, litt av en moroklump ja!

Kunne liksom ikke dy meg, da sju... ;-)

Også tenkte jeg at du denne gangen kunne få se utsikten på draget, uten å måtte pese deg videre fra Skoppflyi som i -97! :P

Ante meg faktisk at noen ville kjenne igjen den perlemor/venticularis himmelen fra bildet du fant igjen

(disse to bildene er tatt fra samme sted med 29 minutters mellomrom den 15.02.2004).

Men når du kjente igjen Visbretind ( ;-) ) på Runes bilde fra St. Smørstabb, ja da var ikke ikke dette det verste da!

Men joda, tatt fra 2064 tversover Smådalen, mot Glittertind som såvidt kan skimtes inne i snødrevet til høyre.

(triks: redusér vinduet til lite bilde, så synes slike váge konturer bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.