Gå til innhold
  • Bli medlem

Skibriller eller goggles med flere glass?


Kristian123

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått ødelagt mine Cebe goggles og er på leting etter nye. Det jeg leter spesielt etter er goggles med utskiftbare glass. Her er ingen svar dårlige, så kom med alle forslag!

 

Har lett, men er ikke lett å vite hvilke som har flere glass eller hvem som selger de forskjellige merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste googles har jo utskiftbare glass, det er bare mer eller mindre klønete å skifte dem.

Jeg har vært utrolig fornøyd med oakley googles, gikk over til det etter en dag der jeg ikke så noen ting med mine gamle cebe.

Spesielt glad i Hi yellow glasset når det er dårlig lys.

 

Det har skjedd en del på bytte-glass-fronten i det siste, og blister gear review har et par tester av googles der det skal være lett å skifte glass, bl.a. anon m1 og smith I/O.

Oakley har sine airbrake, og uten at jeg har prøvd akkurat de så er jeg jo veldig glad i oakley sine glass så jeg vi anbefale å ta en titt på dem.

 

De googlesene som er laget for å enkelt skifte ut glassene er gjerne litt dyrere. Selv om man ofte får med to sett glass kan det være verd å vurdere hvor mye ekstra du vil gi for å enkelt kunne skifte ut glass.

Jeg tipper jeg bruker et par minutter på å skifte på mine, mens det tar noen sekunder på enkelte modeller.

Jeg ville ikke begynt å skifte glass i stolheisen, mens det er fort gjort å gjøre det i lunchen.

 

(jeg har forøvrig crowbar og canopy, og på begge to er det absolutt mulig å skifte glass, om enn litt klønete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Smith I/O og er sinnsykt fornøyd med disse. Koster styggmye, men er i mine øyne verdt investeringa. Glassene er kjempelett å bytte, dugger så og si aldri og fungerer bra under alle forhold.
Mine ble levert med Red Sol-X og Blue Sensor Mirror glass. Førstnevnte demper sollyset effektivt uten å bli for mørke, mens Blue Sensor Mirror hever kontrastene når det er flatt lys eller er redusert lys.

Ser disse er kommet i en ny Recon- utgave. Ellers skal Oakley sine varianter fungere bra. Synes også Dr.Zipe sin Pimp- modell ser kul ut, men har null erfaring med disse.

 

http://smithoptics.eu/products/#/Snow+Goggles/Vaporator+Series/IO+Recon/view/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, tror valget faller på Canopy. Hvilken linse er det som passer best til dårlig lys/natt? Eventuelt hvor får jeg kjøpt denne?

 

Ser at Oakley.com selger alle typene, kanskje typen clear er best til natt/dårlig lys? http://www.oakley.com/products/7045/26678

Jeg hadde nok kjøpt "Clear", om du skal bruke den i svært dårlig lys.

Det er faktisk denne jeg bruker mest selv. Ellers så kan jo "H.I. Yellow" passe bra.

På solrike dager, bruker jeg "Dark Grey", men det er ikke noe alternativ for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en ski-solskjerm fra Casco med utskiftbare glass (klart, gult og mørkt). Det er en stor fordel at jeg kan vippe den (delvis eller helt) opp når jeg blir litt svett. Dette synes jeg var problematisk med vanig solbrille. Jeg synes at glasskifte er litt vanskelig (ikke egnet til å gjøre på tur mens du er kaldt) og jeg er litt redd for å knuse glasset. Har fått litt rutine i det etterhvert, men det kunne vært bedre. Kanskje er de nyere modellene bedre, siden jeg har hatt min i flere år. Test gjerne glasskifte i butikken, uansett hvilken brille du lander på.

 

post-1735-0-64101400-1380696943_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Casco så ganske praktiske i forhold til dugg, siden de ikke er helt lukket rundt hele glasset. Men hvordan fungerer de i skikkerlig dårlig vær med vind og snøfall?

 

 

Har nå bestilt Oakley Canopy med dark grey og clear. Kjøpte dette fra Oakley sin hovedside hvor de sender fra Nederland. Kostet det samme som i Norge selv med skatter og avgifter, samtidig fant jeg ingen butikker i Norge som selger separate glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Casco så ganske praktiske i forhold til dugg, siden de ikke er helt lukket rundt hele glasset. Men hvordan fungerer de i skikkerlig dårlig vær med vind og snøfall?

 

Fungerer bra med vind.

 

Ved snøfall rundt null grader har jeg opplevd litt dugging, som ved solbriller. Da kan jeg vippe den opp som caps og bruke til å holde snøen litt ut av øynene. Snøfall ved kaldt vær er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Casco så ganske praktiske i forhold til dugg, siden de ikke er helt lukket rundt hele glasset. Men hvordan fungerer de i skikkerlig dårlig vær med vind og snøfall?

 

 

Har nå bestilt Oakley Canopy med dark grey og clear. Kjøpte dette fra Oakley sin hovedside hvor de sender fra Nederland. Kostet det samme som i Norge selv med skatter og avgifter, samtidig fant jeg ingen butikker i Norge som selger separate glass.

Da kjører vi samme oppsett. Vil tippe du blir fornøyd.  :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.