Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette stier på Hardangervidda?


Haakon

Anbefalte innlegg

Skal på SYKKEL-tur på Hardangervidda nå. Mange alternativer, men jeg ønsker å sykle på sti, om mulig.

Er det noen som kjenner noen GODE DnT-stier, som altså er sykkelbare? Altså med minst mulig ur og stein.

Jada, jeg kjenner fjellvegene, men det er altså ikke de jeg er på jakt etter. 

Eller Rondane. Eller Jotunheimen, men der har jeg vel gått alle stier som er å oppdrive uten at jeg kunne sykle dem, tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut slepene. Tror de er delvis kjørbar med traktor, og delvis steinete. Jeg mener å ha hørt a det er lov å sykle på disse. Du finner sikkert info på nettet.

Takk for det tipset!

Store Normannsslepa er visstnok en kjempetur! Lovlig er det også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har gått de fleste stiene (DNT-merket) på H-vidda. En gang møtte jeg to gutter med sykler - som de bar på. Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til å sykle på vidda selv om det selvfølgelig finnes noen meter her og der hvor det er mulig å sykle. Men -hver sin smak og GOD TUR !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har gått de fleste stiene (DNT-merket) på H-vidda. En gang møtte jeg to gutter med sykler - som de bar på. Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til å sykle på vidda selv om det selvfølgelig finnes noen meter her og der hvor det er mulig å sykle. Men -hver sin smak og GOD TUR !

Fornuft og fornuft..... Den viktigste grunnen er at det rett og slett er morsomt å sykle. Dessuten, turen Solheimsstuen-Lågaros er "normert" til ca 12 timer av DnT, mens man tar den på 4-5 timer på sykkel. På Normannsslepa. Mer intens og mer å oppleve på kortere tid. Om man liker å sykle, vel å merke. Skal opp til helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuft og fornuft..... Den viktigste grunnen er at det rett og slett er morsomt å sykle. Dessuten, turen Solheimsstuen-Lågaros er "normert" til ca 12 timer av DnT, mens man tar den på 4-5 timer på sykkel. På Normannsslepa. Mer intens og mer å oppleve på kortere tid. Om man liker å sykle, vel å merke. Skal opp til helgen!

Hei Haakon !

Jeg har vært troppssjef i en hjulryttertropp i Kavaleriet. Det er kanskje derfor jeg har syklet fra meg i terrenget. Men jeg har syklet mye på markastier rundt Oslo. Det syns jeg er all right. Men, som sakt, "vær sin smak" Hvis du syns det er OK å bære rundt på Hardanger vidda med en sykkel på ryggen, så skal jeg la deg være i fred og jeg tror ikke du blir anmeldt for overtredelse av noen lov eller forskrift. Igjen GOD(bære)TUR !!!!

Endret av Tor Magnus
Fikset sitering for deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haakon !

Jeg har vært troppssjef i en hjulryttertropp i Kavaleriet. Det er kanskje derfor jeg har syklet fra meg i terrenget. Men jeg har syklet mye på markastier rundt Oslo. Det syns jeg er all right. Men, som sakt, "vær sin smak" Hvis du syns det er OK å bære rundt på Hardanger vidda med en sykkel på ryggen, så skal jeg la deg være i fred og jeg tror ikke du blir anmeldt for overtredelse av noen lov eller forskrift. Igjen GOD(bære)TUR !!!!

Men, er ikke Store Normannsslepa grei å sykle da? Uten bæring? "Alle" forteller meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er ikke Store Normannsslepa grei å sykle da? Uten bæring? "Alle" forteller meg det.

Hei Haakon !

Nordmannsslepa kan jeg ikke uttale meg om. Om sommeren har jeg bare gått på T-merkete stier. Hvis du "googler" litt så finner du sikker noe som du kan bruke. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.