Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem ville dere valgt av Arcteryx Alfa LT eller Alfa FL?


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er på utkikk etter en lett skall jakke som jeg kan bruke på turer i fjellet og i marka sommer som vinter med sekk i forskjellige værforhold (regn,vind,snø). Har sett meg ut 2 modeller fra Arcteryx: Alfa LT og Alfa FL.

Alfa LT har proshell og har 2 lommer på brystet og glidelås til lufting under armene og veier 365g og Alfa FL har Activeshell og har kun 1 lomme på brystet og ingen lufting under armene men Activeshell puster bedre enn Proshell og veier 292g. Slitasje og puste egenskaper er viktige.

http://www.arcteryx.com/Product.aspx?EN/Mens/Alpha-LT-Jacket

og http://www.arcteryx.com/Product.aspx?EN/Mens/Alpha-FL-Jacket

Hvem ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har LEAF varianten av Alfa LT og det er en kjempe jakke! Den tåler utrolig mye, er helt vann og vind tett og forholdsvis lett, har prøvd den ut i alt fra underkjølt regn til liten storm midtvinters og den har fungert helt ypperlig, så kan med god samvittighet anbefale den. Blir litt fuktig i frontlommene men dette trenger ikke igjennom selve jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er valget tatt . Kjøpte først en Arcteryx Alfa FL,den var lett og fin,men litt tynn,også var den blå,men da jeg kom hjem og fikk prøvd den litt mere i stuen og etter bruker erfaringer fra dere på forumet her så gikk jeg og byttet den inn i en Arcteryx Alfa LT i farge rød.Grunnen til at jeg egentlig villa ha rød var at jeg veldig ofte går på tur alene i fjellet og skulle det skje noe,blir jeg lettere å finne. Alfa LT er kun litt over 70 gram tyngre enn Alfa FL,så det er ikke så mye å snakke om. Den er uansett lettere en min forrige jakke som var en Bergans Superlett II.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.