Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse - Krækkja - Ustaoset


masjstovel

Anbefalte innlegg

Skal gå denne turen til helga, og lurer på et par ting.

Tenker gå til Krækkja på dag 1.

Fra Krækkja er det 2 hovedruter jeg ser meg ut til Ustaoset.

En nordlig rute som går via Haugastøl og en sydlig rute som går østover mot Tuva før den går nordover til Ustaoset via Ustetinden.

Avstanden er ganske nøyaktig lik, og terrenget forholdsvis likt.

Noen som har erfaringer fra området om hvilken av rutene som er mest severdig?

Noen andre tips til avstikkere på ruten utenom Hardangerjøkulen?

Svar settes pris på!

Edit:

Vi er 3 personer og tenker bruke telt, ikke turisthytter.

Vi kommer fredags ettermiddag og drar hjem fra Ustaoset Søndags formiddag. Turen er 5 mil så det skal nok bli tid til avstikkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått fra Krækkja til Haugastøl om sommeren og det var en grei tur med grei utsikt såvidt jeg husker. Kjenner ikke stien videre til Østaoset, men hvis den går over fjellet nord for Haugestøl kan det være fine høstfarger. Jeg husker at ruten mot Lordehytta var gjennom fint terreng.

Krækkja - Tuva har jeg bare gått på ski og som sagt var det nokså flat og du går lenge langs et vann. I tillegg må du vel ned via den bratte skiløpya? Kanskje ikke den fineste ruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra Krækkja til Haugastøl om sommeren og det var en grei tur med grei utsikt såvidt jeg husker. Kjenner ikke stien videre til Østaoset, men hvis den går over fjellet nord for Haugestøl kan det være fine høstfarger. Jeg husker at ruten mot Lordehytta var gjennom fint terreng.

Krækkja - Tuva har jeg bare gått på ski og som sagt var det nokså flat og du går lenge langs et vann. I tillegg må du vel ned via den bratte skiløpya? Kanskje ikke den fineste ruten?

Takker for innspill! Tror vi velger den Nordlige ruten da, forbi Haugastøl og øst mot Embrestølen og ned til Ustaoset. Blir kjedelig med strakt viddeterreng i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.