Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gasboks på Finse


JHR

Anbefalte innlegg

Jeg kommer med fly fra Danmark og til Bergen d. 13 august og skal fort videre med Bergensbanen til Finse. Men pga. fly kan jeg ikke have gas med til min fjelltur.

DNT Finsehytta selger ikke gas og Finse 1222 hotel selger heller ikke.

Jeg har dårlig tid til at kjøpe gas i Bergen før jeg skal videre med tog.

Hvad gør jeg? Hvor får jeg fat i en 200-300 grams gasboks på Finse?

Det skal være en gasboks som på linket, med skruegevind

http://www.eventyrsport.dk/gas-230-gr.html

Fjellhilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar.

Jeg kontakter Finse 1222 endnu en gang og hører om de er helt sikker på at de ikke har gas.

Ellers er muligheten med G-sport kanskje mulig, men jeg har lite tid i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankommer til Flesland kl. 15.45 og skal med tog fra Bergen stasjon kl. 16.10, så der er ikke meget tid.

Finse 1222 har dog også svaret nu, at de har gasbokser til salgs.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankommer til Flesland kl. 15.45 og skal med tog fra Bergen stasjon kl. 16.10, så der er ikke meget tid.

Finse 1222 har dog også svaret nu, at de har gasbokser til salgs.

Takk for alle svar.

Dersom flyet ditt lander 15.45 på Flesland, så rekker du ikke toget 16.10. Får håpe flyet er tidlig da, så kanskje det blir en fin innspurt inn porten på togstasjonen :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17km på 20min midt i rushen for å nå toget er en spennende utfordring!

Og det uten å beregne tid til forsinkelser, venting på baggasje, eller noe annet.

Jeg tror ikke mangel på gassboks er ditt største problem :???:

Klarer du det vil jeg gjerne vite hvordan du fikk det til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Tak for bekjymringene!

Beklager, men jeg skrev feil. Flyet mitt ankom selvklart kl. 14.45 og jeg rakte fint toget mitt kl. 16.10

Gas fikk jeg kjøpe på Finse 1222, men fy for en pris på 90 kr!!

Jeg havde fem fantastiske dager i Skarvheimen med det mest fantastiske fjellvejr. Utroligt med den sommer i Skandinavien....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Syns du fikk litt liten tid ja, godt klokkene kan justeres :)

Du kan trøste deg med at gassboksene koster like mye i de fleste sportsbutikker her i landet også, så prisen var faktisk ikke så gal.

Så kan man lure på hvordan en lokal matbutikk på vestlandet, eller en jernvarekjede selger slikt til minst halve prisen.

Sportsbransjen er innbringende for eierne, vi har nemlig for mange med for mye penger her i landet, og til de kan man selge polert lort bare prisen er høy nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsbransjen er innbringende for eierne, vi har nemlig for mange med for mye penger her i landet, og til de kan man selge polert lort bare prisen er høy nok.

nja, inntjenningen er helt klart på vei ned.

http://www.dn.no/dnaktiv/article2467356.ece

http://www.dn.no/dnaktiv/article2453976.ece

http://www.dn.no/dnaktiv/article2311203.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld prisane på Finse, er det jernbanen som er problemet. For nokre år sidan var det oppe i media at det var like billig å frakte gods til Finse med helikopter som med tog. Ved til Hallingskeid vert køyrd med snøscooter fra Osa. Det burde det aldri vera lov til så lenge toget går rett forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.