Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store dehydrert mattråden


Tor Magnus

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte egentlig på Backcountry Eats, men det ser ut til at han har lagt inn årene så det er nok på tide å ta ham av lista (i tillegg til Fuizion...).

Men jeg er med på PG også. Skal sjekke utvalget og sende deg en liste. Men ser ut til at du har plukket et par godsaker der ja. Tenker også at Corn Chowder og Tortilla Soup kan være verdt å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste pakke fra Fuizon kom i dag - så nå har jeg flust av All-Day-Breakfast - ettersom jeg aldri har smakt en ordentlig engelsk frokost, vil nå Fuizon danne standarden og jeg blir grundig skuffet en fremtidig morgen i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som selger kjøtt og grønnsaker ferdig tørka? Altså sånn at man kan mikse selv? (Nei, jeg gidder ikke gjøre det hjemme)

 

Packit Gourmet selger tørket og frysetørket kjøtt og grønnsaker. 

http://www.packitgourmet.com/BasicCampKitchenPack.html

 

Jeg har ikke testet å kjøpe i løs vekt, men de av middagsrettene jeg har prøvd derfra går Real en høy gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er 1 stk Texas State Fair Chili laget og fortært.

 

Frysetørret, men bare med plastpose, så du må ha noe som kan holde på varmen mens sakene godgjør seg. Brukte en tom Fuizion-pose og det virket fint.

Hovedmåltidet kommer i en pose med ost, maisflak og saus i hver sine. Antagelig litt tyngre enn vi er vant med og mer søppel. Greit nok etter et øyeblikk med søren óg da esken ble åpnet.

 

Oppskriften forlanger en skje med langt håndtak, men min trofaste normale skje gjorde jobben. Litt mye vann i oppskriften. Tidsangivelsen på ti minutter stemte bra.

 

Utmerket på smak og konsistens. Bønner, løk, tomater og møre kjøttbiter. Sausen av det slaget som smaker sursøtt med en gang og sender deg til vannkrana et par minutter etterpå.

Ost og maisflak er nok noe man kan tenke på som tillegg til også andre frysetørrede måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Erfaring med Packit Gourmet så langt:

Velsmakende og godt krydret, men mer arbeidskrevende enn bare varmt vann i pose og vent litt. Flott som godværsmat.

 

Frokostpulveret deres er ikke så verst. Fruktig smak og ikke volsomt søtt eller kunstig. Ikke like mettende som egg & bacon, men kjapt å lage i stand og helt greit å få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om frokostpulveret heller passer bedre til lunsj når det ikke er så kaldt at man trenger en oppvarmer. Greit å ta på farten?

Det er det nok, men må blandes grundig. Såpass mye væske at du føler deg god og mett. Til neste år blir det vel bare Soylent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan man bestille frysetørret mat fra utlandet? Etter kontakt med tollvesenet fikk jeg beskjed om at det ikke er lov hvis det inneholder kjøtt... 

Jeg har bestilt mange ganger fra flere steder og har aldri hatt problemer. Men pakkene har heller ikke blitt inspisert av tollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd!   Ikke for å pirke dog.. Fint om moderatorene kan fikse skriveleifen i trådtittelen ;)   

Hah! Det hadde jeg ikke lagt merke til! Bjelken i eget øye og slikt. Kan nok ha med å gjøre at jeg har strevd mer med særskrivingen for tittelen. "dehydrert mat tråden?" "dehydrertmattråden?" "dehydrertmat tråden?" "dehydrert mattråden?" "dehydrert mat-tråden?" Tror kanskje at det er riktig slik det står nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk e-mail fra Fuizion i dag:

 

Fuizion Freeze Dried Food Stock Available

 
Thank you for all your help and support over the last few months.
We are now very happy to announce that production is back in full swing and that we have stock for sale on the web site.
 
Kind regards
 
Alison Simmonds
Commercial Director
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på produktbildene til fuizion, og det ser jo ut som de har tørka en hel kylling og hatt oppi posen.. 

 

For dere som har prøvd fuizion pakkene, det ser jo virkelig appetittlig ut, men er det virkelig det når man har slengt i litt vann og latt det stå i 10 min ?

 

 

Madamen skal en tur til England om få strakser, så hadde kanskje vært verdt å prøvd noen pakker. :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.