Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen 3 camp - erfaringer


trape

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et lett 3 sesongers telt med litt takhøyde. Teltet skal ha god plass til to personer, ifall jeg er heldig å få turfølge. :)

Jeg har sett på Helsport sitt fjellheimen 3-camp, og synes det ser lovende ut. Men... Så leser jeg en test som gir teltet minus for vanngjennomtrenging og slitestyrke på bunnen. Testen er riktignok fra 2006, og jeg vet ikke om jeg stoler på at disse testpanelene alltid er av ypperste klasse.

Erfaringer med dette teltet, anyone?

Er også interessert i tips om andre lette tremannstelt med litt takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dere 2 vokse og 1 barn som skal på tur? eller 3 voksne....er rimlig mange "3 mans" telt som jeg vil si er 2 mans.

er bare og se på liggeunderlag plassen dvs om det er plass til 3 liggunderlag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har brukt fjellheimen tre sesonger nå (4pers og 2 pers), og har ikke hatt noen problemer med vanngjennomtrenging. Har vært ute i kraftige tordenbyger og langvarig regn. Slitasje på bunnduk har jeg ikke opplevd. Tror det skal mye til (eventuelt mye uflaks) for å få hull her.

Fjellheimen 3 har meget god plass til to voksne, og takhøyden, ja den er meget bra (til tunelltelt å vært).

Jeg har forøvrig et Fjellheimen 3 jeg vurderer å selge. Teltet er den nye 2011-modellen med forbedret ventilasjon. Bare brukt to netter. Tenkte å la det gå for 2700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har nå hatt Helsport Fjellheimen 3 Camp i 5 år og brukt det en god del.

Her har jeg skrevet hva jeg synes om teltet:

Som det også er nevnt over er dette heller et 2-mannstelt, enn ett 3-mannstelt (gjelder veldig mange 3-mannstelt der ute). Du får plass til 3, men da skal dere være glade i hverandre...

Jeg har ikke opplevd noen problemer med bunnen i innerteltet - og jeg har vært ute i mye regn... Ser at "Fjellbukken" (som har skrevet om teltet under meg i linken over) har hatt problemer her.

Det skal sies at det nå har kommet 2 nye utgaver av dette teltet siden jeg kjøpte mitt. En lett og en "vanlig" utgave.

Den lette utgaven har en imponerende vekt: 2 kg! Ventilasjonssystemet er på mange måter likt mitt telt. Det fungerer helt greit vår-sommer-høst.

Den "vanlige" utgaven har nå et mye bedre ventilasjonssystem, med 2 skikkelige ventilasjonsluker i hver ende.

Jeg er fornøyd med teltet. Det har tålt imponerende mye, bl.a. stiv kuling inn fra siden (uvær som kom overraskende på oss, på en liten holme i havgapet). Stengene rørte nesten ved nesa mi, men de knakk ikke :)

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere 2 vokse og 1 barn som skal på tur? eller 3 voksne....er rimlig mange "3 mans" telt som jeg vil si er 2 mans.

er bare og se på liggeunderlag plassen dvs om det er plass til 3 liggunderlag ;)

Litt lureri det der, ja! :D Egentlig er jeg alene, men jeg må ha et telt som rommer 2 personer + endel bagasje ifall man skulle være heldig å få med seg en kompis på langtur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ca. 50 barmarksdøgn i dette teltet siden juni 2010 i allslags vær. Er svært godt fornøyd. Høyden og vekt var viktige faktorer for mitt valg. Har hatt et par småuhell med teltet. Helsport har vist svært god service når jeg har bedt om det. Anbefales.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.