Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnatting svartkulp i Nordmarka, 7-8 Januar 2012 (med barn på tur)


svingen

Anbefalte innlegg

Var veldig skeptisk på den turen her,junior hadde veldig lyst på telt tur helt siden vi kom hjemme igjen fra hyttetur i romjula,hadde sett 120liter norrøna sekken jeg hadde med på hytta og ville på teltur siden (kjent syn som ofter er med på tur) men fant ut vi kan jo alltid prøve og se hvordan det går.Starta og pakke på lørdag og det gikk en del timer da utstyret var over alt.

Kom til slutt frem til sogsvann ca 14,hadde fått lånt en fjellpulk av en god nabo og var spent på og se hvordan den her var vs nordpulken som jeg hadde.

Ble veldig posetivt overasak den var lett og feste på sekken og veldig god og gå med,men etter kort tid klaget junior på att han var sulten og sliten,han hadde godt noe på ski men ikke spesielt mye likte seg best og sitte i pulken.

Da var det ikke så langt fra svartkulp og siden jeg ikke hadde 110% kontroll på alt utstyret tenkte jeg att vi slår opp telt her så er det hverfal ikke langt hjemm hvis det skulle bli noe kaos eller noe som er glemt.

Pakka ut teltet og der kom første overaskelse,dama hadde pakka teltet fra sist gang det var hengt til tørking husker jeg sa "bare legg det ned i posen du så lenge det er tørt jeg slår det opp før jeg skal på tur igjen" hun skulle rydde og telte tok mye plass osv,det jeg ikke tenkte på var att det var pakka ned med 100 knuter (følte hverfall slik ut når jeg holdt på)

Så starta junior igjen "pappa jeg er sulten" så da ble ikke teltet ferdig slått opp eller, okey sier jeg vi tar litt brødskive (polarbrød) og smøost (skine ost) han svarer da elegant nei pannekaker,prøvd og overtalte men det var uaktuelt,lagt så noen pannekaker og han var glad igjen og hjelpte meg videre med teltet var veldig stas og få lov til og bruke spaden,det var han sin spade som han sa :)

Kom så inn i telte og siden det var lørda hadde jeg tatt me noe godteri og han fikk se litt på brannmansam,det ble nesten 30 grader i telte så var ikke mye klær vi satt i etterhvert :)

vi sovnet rundt 9 begge 2,rundt 11 så våknet han og klaget litt tenkte nå er det vel bare og pakke sammen og reise hjemm,men viste seg att han bare var tørst fikk litt vann og jeg våknet opp rundt 7 og han sov enda,surftet litt og leste litt før han våknet 8 skal si noen sover godt :wink:

spiste litt frokost,pannekaker og polarbrød med smørost det var stas,gikk så ut og akte lit,utrolig kjekt med slike små rumpe akebrett må jeg si kjøpte det på xxl 10 kr per stk,fant ut att det var greit nå og komme seg hjemm da det var mye som skulle vært gjort hjemme og klokken var jo 11.

Skulle rive teltet men da fant jeg ut att han hadde ei bleie som måtte byttes på,varmet opp teltet igjen og fikk byttet på han før vi reiv ned teltet,han hjelpte til med spade og var veldig fornøg.

Kom etterhvert nedover og skulle ringe dama får og bli henta,da fant jeg att mobilen var død pga batteri heldghvis hadde jeg med ekstra batteri og fikk ringt,ville vært spennende med alt det utrstyret på t-banenen :)

alt i alt en veldig fin tur på "kjente" omeråder var utrolig moro og gå ned igjen og treffe så mange folk som skulle ut i marka :)

var og veldig moro og få testet ut den selvlaga "planken" til og feste Simmerlighten som fungerte veldig bra,var skiklig kjekt med gass laterne og anbefaler det,gir finn vare (70 wat) og veldig mye lys

post-10827-133474776796_thumb.jpg

post-10827-1334747768_thumb.jpg

post-10827-133474776803_thumb.jpg

post-10827-133474776805_thumb.jpg

post-10827-13347477681_thumb.jpg

post-10827-133474776816_thumb.jpg

post-10827-13347477682_thumb.jpg

post-10827-133474776824_thumb.jpg

post-10827-133474776827_thumb.jpg

post-10827-133474776831_thumb.jpg

post-10827-133474776834_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.