ante321 Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 Noen som vet hvor jeg får tak i 50cm snøplugger? Siter
LuckySilver Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 http://www.xxl.no/telt/plugg-50cm-1011484?searchWord=teltplugger Siter
RAS Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 Bambus er lett å få, veier lite og så er det billig... Siter
Lompa Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 Hvis du går på et sted de selger trelast har de sånne tynne lekter/lister som ligger mellom plankestablene. Man får dem gratis. Skjær dem i passe lengde. De er uhøvlede, og fryser derfor lettere fast i snøen enn aluplugger. Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 5. november 2011 Skrevet 5. november 2011 Spennende tips, men litt usikker på hva du mener. Har du noe bilde av delen du snakker om? Siter
borgern Skrevet 5. november 2011 Skrevet 5. november 2011 De Helsport pluggene er helt greie de. Bl.a Selger SPortnett slike av andre merker som er en god del dyrere. Dog har jeg ingen formening om de er bedre eller ikke. Siter
Lompa Skrevet 5. november 2011 Skrevet 5. november 2011 Spennende tips, men litt usikker på hva du mener. Har du noe bilde av delen du snakker om? Har ikke noe bilde her på PC'n. Det er enkle uhøvlede lekter i tre. 6-7 mm tykke og ca 3 cm brede. Jeg har kappet mine i ca 50 cm og lagd et lite hakk på midten for bardunfeste. Det funker veldig bra å grave dem flatt ned i snøen, parallelt med bakken. Gir veldig bra hold. Bedre enn å stikke dem ned i snøen, siden trykket fordeles på hele "pluggen" når de legges. Uhøvlede lekter fryser lettere fast i snøen enn høvlede (og aluminium), og gir dermed bedre hold. Siter
REs Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Har ikke noe bilde her på PC'n. Det er enkle uhøvlede lekter i tre. 6-7 mm tykke og ca 3 cm brede. Jeg har kappet mine i ca 50 cm og lagd et lite hakk på midten for bardunfeste. Det funker veldig bra å grave dem flatt ned i snøen, parallelt med bakken. Gir veldig bra hold. Bedre enn å stikke dem ned i snøen, siden trykket fordeles på hele "pluggen" når de legges. Uhøvlede lekter fryser lettere fast i snøen enn høvlede (og aluminium), og gir dermed bedre hold. Disse listene kalles "strø" og brukes for å få lufting mellom materialene. De er både impregnerte og uimpregnerte. Hvis trelasthandleren har en søppelcontainer så ligger det sikkert en del der. Ellers kan du bare ta en titt ved siden materialstablene. jeg drev en periode som hobby birøkter og da brukte jeg en del av disse når jag lagrt utstyr til bikubene. Her er et par bilder fra min egen bakgård. Siter
SuperTed Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 Bruker mine vanlige plugger som snø-anker på lik måte som REs bruker trevirke. Eventuelle hakk for festet kan du selv file inn i pluggene du allerede har. Siter
runegutt123 Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 Hahh, min lokale trelasthandel er et gnukk. De tar betalt for strøet også Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.