Gå til innhold
  • Bli medlem

"Ny" kommunetopp i Askim 15. oktober 2011


500fjell

Anbefalte innlegg

http://peakbook.org/tour/23468/%22Ny%22+kommunetopp+i+Askim%21.html

Etter tips fra siroho (Sissel Rohølhaugen) fikk jeg vite at etter de siste kartoppdateringene er det funnet et punkt på Vardeåsen i Askim som er høyere enn punktet ved tårnet (ligger 120 meter lenger nordøst) der de fleste har trodd toppen ligger... Dro videre til Askim etter en hyggelig tur i Østmarka med familien tidligere på dagen. Parkerte som jeg gjorde sist jeg var her ved bommen like før Skansehytta (egentlig ulovlig å stå her...). Jogget forbi hytta og på sti med skilting til "Tårnet". Brukte 5 minutter dit. Tok for ordens skyld en GPS-måling ved tårnet, den viste 236 moh. Deretter saumfarte jeg området i skogen nordøst for tårnet for å finne det høyeste punktet. Det er to tuer som er kandidater, men jeg tror den som ligger lengst nordøst er høyest (GPS ref: 32V 6613688 623233). GPSen viste 238 moh her. Lagde en kvistvarde for å markere den "nye" toppen. På vei tilbake måtte jeg også ta en tur oppi det 12,5 meter høye tårnet for å nyte litt utsikt over Østfold!

Så for de kommunetoppsamlerne som er like ekstreme som meg så får dere ta en ny tur til Askims tak om dere ikke har vært der før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.