Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til M77?


eddy

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Lurer på om det fins noen gode alternativer til m77 støvlen?

Skulle hatt noe med en såle litt mer egnet til bruk i fjellet, siden m77'ene er noe dritt å gå med i steinete terreng. Bør være noe som ligner litt på de (høy, aller helst i lær) Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå innom en butikk med stort utvalg og kompetent personalet (Ute er vel aktuell i Trondheim). Støvler må passe din fot. Du kan eventuelt ettterpå få tilbakemeldinger på aktuelle kandidater her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere med Alfa King/Queen som roser skoene sine i den kategorien du sikter til.

Selv har jeg høye goretex fjellsko fra Viking og vet de egner seg bedre på steinete underlag.

Grunnen er sålens høyere friksjon, bedre demping og mønsteret.

De slites muligens litt fortere, og blir lettere våt/tørker tregere,

men det kan være verdt å kikke på allikevel tross disse svakhetene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Axel Bruun i Prinsensgt. Godt utvalg der.

Nærmeste M77 blir vel type jaktstøvel.

Personlig ville jeg nokk godt for et par litt lavere enn de. Selv har jeg Scarpa Ladakh, som er en rein skinn sko. Og Salomon XTEMPO MID GTX, disse er ikke av skinn, men sko jeg vil anbefale for lettere turer i skog og mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra innom xxl på lade eller tiller, de har høye og lave skinn støvler for fjellbruk til gode priser.

De selger både alfa og crispi pluss andre merker.

Crispi hunter er ett godt alternativ. Alfa bever pro + også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til denne også!

Jeg hadde denne fra fårsen, men den er uforholdsmessig tung. Alfa er forøvrig gode sko, så nå har jeg Alfa Bever pro grip+ og er fornøyd som bare det.

Prøv sko med den sokkekomboen du bruker på tur og vær innom merker som Lasportiva, Lundhags, Alfa, Viking etc. Det er en jungel der ute med mye bra sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på xxl en tur i dag, det var ganske utplukka men fikk prøvd noe i allefall. Prøvde gjennom de merkene som var men kun to som var brukbar.

Crispi Stegg: Kjentes god ut på foten men var litt "klumpete" å gå i (Hadde ikke såler i så kan være det som gjorde det når jeg tenker meg om)

Viking Hunter Pro: Satt som støpt på foten! Fantastisk å gå i veldig stabil i tråkket. Fikk høre at dette er en utgående modell, uten at de visste om det kom inn en ny :) Noen som vet om det kommer en ny utgave?

Alfa Hadde de ikke lenger, så jeg skal ta meg en tur på magasinet i morgen å sjekke der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par høye fjellstøvler fra Hagløfs som jeg er kjempefornøyd med. Har de ikke i nærheten nå, men mener å huske at de heter "solid high" eller noe slikt. De er knallgode å gå i, servicen fra Hagløfs er upåklagelig (røk en snøreringpå en støvel av eldre modell og de gav meg nye støvler kostnadsfritt), og ser så langt ut til å tåle en støyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett bare brukt Lundhags, men for et par år siden kjøpte jeg et par Alfa Hjerkin pro.

Har aldri angret mer på noe skokjøp enn på dette.

De blir ikke gamle.

Men så kommer det selvfølgelig helt ann på hva slags fot du har. Sko som passer meg trenger ikke å passe deg.

Finn en sko som passer din fot. Sålene er som regel gode nok uansett. Mange bruker Vibram såler. De aller fleste er bedre enn M77.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips og innspill folkens!

Da ble det endelig skikkelig fottøy på meg også gitt :) Landet på Viking Deer Hunter etter å ha tråla gjennom alt av sko de hadde på Magasinet. Dette var noe annet enn to sure lærfiller fra 70-tallet ja :)

Anbefaler forresten Magasinet i Trondheim på det varmeste. Makan til kundeservice og fagkunnskap blant betjening skal man lete lenge etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.