Gå til innhold
  • Bli medlem

Derfor driver ikke jeg med hav-kajakk


Parbat

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Wow - rå videosnutt!

Trodde overskriften og videoen ville by på en padler som får juling i en tsunami, men en spekkhogger som klasker ned på framdekket på kajakken er vel strengt tatt ikke særlig mer fristende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er nettopp derfor jeg driver med havkajakk!

Nok et bevis på at den beste nærkontakten med naturen oppnås fra kajakken.

Free Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

push: jo, det ville jeg faktiskt sagt. Overlevelsessjansene og opplevelsesverdien er ulik større.

Free Willy: så lenger du mener havnaturen, så har du sikkert rett (selv om jeg ville sagt, en dykketur kan gi like mye). Men jeg ville ikke dra på havpadletur for å oppleve innenlands fjellnatur (Lofoten e.l. er selvfølgelig et unntak) eller regnskog (bortsett fra Amasonasen) :wink:

Ellers så er dette akkurat et argument for å dra på havpadletur, for meg i hvert fall (prøver siden flere år å få med Morten til Tysfjord om vinteren, men det er ikke lett :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om man går fra spekkhogger til litt mindre fiskeslag i kajakken, så er jeg med på notene. Jeg har fisket fire kilos torsk fra kajakk, og det var knallgøy. Når den spruter hele mageinnholdet sitt nedi kajakken, og etterpå blir liggende der i slim og blod, kan man trygt snakke om en multi-sensorisk naturopplevelse der lukta er uforgelemmelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å freake ut bare fordi man får en trimma sardin i yachten. Stort sett går jo sånt bra både for padleren og den stakkars fisken.

Kunne godt tenkt meg å leke litt havkajakk iblant, for det virker litt gøy. Lurer på omk man må plaske lenge omkring for å støte på litt fisk som røsker og river litt liksom.

Men akkurat nuh er det vel kanskje paragliding som frister mest og sånt blir jo en prioriteringsgreie. Man kan jo ikke drive med alt heller..

Forresten, er det noen som har titusen spenn og litt skiføre å bomme bort ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Panda - har du greie på paragliding? I så fall, vet du hva høyderekorden og distanserekorden i norge er? Det er jeg nysgjerrig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt vel mye "nærkontakt" ..... eller hva sier du Julia :wink:

Nja, kanskje heller på den måten enn å aldri se en? Det gikk jo heldigvis bra. Han padlet ivrig videre etterpå, kanskje for å komme seg vekk fra faresonen... Nei, må medgå at jeg heller ville sittet i en av de andre båtene, men å sammenligne det med en tsunami synes jeg var litt vel drøyt da.

Stuntet av spekkhoggeren var nok ganske så fantastisk! Så jeg ville nok ubetinget foretrukket denne måten å dø på enn i en tsunami. Da er det i hvert fall sannsynlig at det bare er meg som stryker med, og ikke hundretusener andre, så omfanget av katastopfen kan ikke helt sammenlignes. Det er allerede blitt det nye moteordet, tsunami her og tsunami der. Folk har lett for å miste litt relasjonene. Det reagerer jeg personlig litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anonymous

Det var en her som lurte ppå høyde og lengde rekord med paraglider her i Kongerike Norge. Det er som følgende, vi får bare fly opp til 3500m men kan lett komme høyere i rett forholda. Og den lengste distansen som er loggfør er 151km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.