Gå til innhold
  • Bli medlem

T-skjorte/overdel til varme dager


StianLa

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg går stort sett i en tynn ulltrøye, og bare det, under skalljakken fra snøen forsvinner og til den kommer igjen. Selvfølgelig kan det forekomme dager da både skalljakken og ulltrøya må av, og da kan en vanlig T-skjorte være nok, men det er ikke oftr. Ulltrøya sitter stort sett på uansett temperatur og når det er varmt så er en svett ulltrøye mye mer behagelig å gå i enn en svett T-skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Forsvarets helsetrøye og kansje en syntet t-skjorte oppå eller en kortarmet fjellskjorte med knepping er min favoritt.

Helsetrøya er fin da myggen ikke klarer å bite gjennom denne når jeg har t-skjorte utenpå.

Syntet t-skjorta er grei å skylle opp om man blir svett og varm.

Bomullsskjorta fordi den er behagelig med knepping forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har kommet masse fine nye ting pä markedet det siste...

jeg har for eks kjöpt et par tskjorter hvor de har bladnet bomull med funksjonsstoff(husker ikke helt hvilket).. föles akkurat ut som bomull, men funker som superundertöy.. OG det virker.. mä inrömme at jeg var MEGET skeptisk, men det virker faktisk.. Disse kommer jeg til ä ha pä meg i sommer pä fjellet, de og etpar skjorter jeg kjöpte i funksjonsmateriale :D

Alle har selvfölgelig over 30 i UV besyttelse...

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold multisport når jeg er i nærheten av bål (Devold er i B-hylla i mitt skap)

Icebreaker 150g/m2 hvis jeg ikke risikerer å få bållukt på klærne. Blir det litt kaldere kan jeg bruke 200g/m2.

Syntetisk brukes kun på treningsturer, ikke når jeg regner med å ta pause.

Ull er gull, man holder konstant temperatur enten man er i aktivitet eller setter seg ned for å ta pause. La ulla tørke på kroppen uten at man blir kald av det, det klarer ingen andre materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen skjorter fra Haglöfs og Lundhags. De er greie å bruke i områder med mye mygg. Men de har lange ermer, noe som trenges mot mygg. På andre steder bruker jeg kort-ermetulltrøye eller tilsvarende i kunstfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.