Gå til innhold
  • Bli medlem

Når ikke membranklærne strekker til; Regnjakke og -bukse eller poncho?


UlvenKolbein

Når ikke membranklærne strekker til; Regnjakke og -bukse eller poncho?  

19 stemmer

  1. 1. Når ikke membranklærne strekker til; Regnjakke og -bukse eller poncho?

    • Poncho
      10
    • Regnjakke og -bukse
      9


Anbefalte innlegg

Hva foretreker du hvis du i 5*C blir utsatt for kraftig regn, en poncho eller et sett tradisjonelt regntøy? Vindstyrken holder til laber bris. Regntøyet er av PU/nylon(=100 prosent tett, ikke pustende). Du går fra A til B i moderat tempo med en sekk på 15kg i relativt kupert, åpent terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke at ponchoen flagrer i vinden. blir gal av å ikke se hvor jeg setter bena. Men er direkte ubehagelig å bli våt på innsiden av regndressen pga av svette også da. Jeg gikk en tur i fjor sommer hvor regnet kom tungt. Samboern min gikk i oljeklær. Hun var den som ble mest våt av oss to. Jeg med poncho og hun med oljeklær. Så blir egentlig avhengig av hvor man går spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok lett jeg hadde valgt goretexen gitt.

Eneste gangene jeg har med meg noen annen type regntøy er hvis jeg går i softshell.

Da hender det jeg har med et lett sett med regntøy, og ville nok trukket på dette hvis jeg ble overrasket av været.

Men hvis forholdene er som du beskriver og jeg hadde sett dette på værmeldingen før jeg dro hadde jeg tatt på goretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest på jakt med slike "lydløse" klær, og med jalla menbranklær at det der blir aktuellt. Jeg har svært dårlig erfaring med derimsax klær (bergans), og jaktklær fra samme merke. Men klær med goretex proshell (arcteryx) har jeg ramlet i bekken med uten å bli våt... Så er kansje litt spesiell problemstilling? Hvis jeg tar med meg ponsho er det vel mest for å ha et ekstra vindtett skall å sitte under når jeg raster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.