Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det snø på Skar?


camila1603

Anbefalte innlegg

Annonse

Ihht førermeldingen på skiforeningen så er ingen løyper preparert på en god stund, og de eneste traseene du kan gå på ski er

"...klassisk/fristil fra Movatn(Lørenskogkrysset)-Finntjern-Holmetjern(10 km). Fortjern-Delebekken(10 km) og Deledalsveien/Bjørnebergveien(8 km). God tur !"

http://skiforeningen.no/markadb/showf.cgi

Hvorvidt det er litt snø i hist og pist er jeg ikke sikker på, men jeg har vært på Sognsvann og rundt i skogen der de siste to ukene med hunden, og der er det helt bart. Litt høydeforskjell er det nok mellom Sognsvann og Skar(Øyungen), men det er heller tvilsomt at det skal være umulig å ferdes rundt på Skar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt snø her og der i marka enda, spes i høyere områder innover. De preparerer fremdeles 2x5 km skiløype på Ringkollen., Er og muligheter for skitur noe nærmere Oslo.

Fra Skar er det skiløyper og vinteren på vei opp til Øyungen. Der ligger det fort litt enda, dog er den som regel mer hard snø/is og som regel jevn å gå på. I terrenget vil du finne noe i nordhellingene og søkk. vil tippe at hele østsiden av Øyungen og oppover lia der er bar og stort sett tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snø på Skar. Jeg gikk gjennom skogen til Øyungen i går og det er stort sett bart.Brukte joggesko og ble ikke våt.

Opp mot Fagervann ligger det en del snø på stien i alle fall men jeg vet ikke hvordan det er oppe ved vannet.

Hele området rundt Øyungen er bart, det er bare å sette opp teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.