Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke ski er anbefalt på topper i Hurrungane?


maxwell

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en topptur til Hurrungane i mai, og prøve meg på topper som Ringstind, Fannaråken, Stølsmaradalstind.

Men jeg lurer på hvilke ski som er best for disse toppene? Er fjellski anbefalt, eller kan randonneeski brukes?

Og hvordan er det med snømengde i Hurrungane i år?

Takker for svar. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange bruker fjellski og mange bruker randonneski. Det blir opp til deg og hva du foretrekker. De fleste hipstersene som bedriver showoff på oppskrytte Turtagrø går for sistnevnte alternativ, mens tradisjonelle jordnære nordmenn som meg selv velger fjellski med stålkanter.

Uansett hva du måtte velge av ski, husk feller. Ta også gjerne med stegjern og isøks i sekken. Det er ergelig å bli stanset av et kort isete parti på en ellers grei tur. Særlig på oppgangen fra Ringsdalen mot Ringsbreen kan det være greit å bruke slikt utstyr dersom det er hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hipstersene som bedriver showoff på oppskrytte Turtagrø går for sistnevnte alternativ, mens tradisjonelle jordnære nordmenn som meg selv velger fjellski med stålkanter.

Haha, dagens kommentar.. Skjønner at jeg ikke kommer til å treffe deg på High Camp i mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som seier noko om snøforhold rundt Turtagrø?

Etter værmeldinga og dømme blir det avspasering på fredag og ei flott helg i Hurrungane/Sognefjell på telemark!

Når deg gjeld ski er gode fjellski med stålkant og aller helst 75mm binding eit must!

Det nokon meiner er showoff, er for andre rein nytelse, eg lever etter to begrep:

Fritid er skitid!

og

Free your heel, free your mind"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.