Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Down Jacket (DUN-Jakke)


orre

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne? Er denne vind og vannavisende?

Står mellom denne og north face nuptse... Nuptse er kansje hakket bedre kvalitetsmessig? Men liker snittet bedre på bergans.

Kom med forslag og del erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville helt klart gått for The North Face, ytterstoffet på Bergansjakken kan nesten sammenlignes med Gladpack når det gjelder holdbarhet.. Selv om Bergans fikser det rask, så vil jeg heller sett på en annen jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke jakka til begge deler, men på virkelig kalde turer har jeg en rab-extrem modell som tar jobben. Så denne jakken skal brukes på "varmere" dager og som "byjakke".

Jeg valgte disse pga at prisen var "grei" på de. Hadde egentlig bestemt meg for nuptse, men ble i tvil da jeg falt i mellom str....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en TNF nuptse jakke og er storfornøyd, tåler en del juling og varmer godt. tror kanskje den har mere fillpower en berghans men er ikke sikker. I tilegg blir den svært liten i sammenpakket (innerlomma) tilstand. Synd du gikk glipp av den som dagens røver på sportsnett nå nylig. gikk vel for 1599,- Bruker den selv i L og er 182cm og 68kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en TNF nuptse jakke og er storfornøyd, tåler en del juling og varmer godt. tror kanskje den har mere fillpower en berghans men er ikke sikker. I tilegg blir den svært liten i sammenpakket (innerlomma) tilstand. Synd du gikk glipp av den som dagens røver på sportsnett nå nylig. gikk vel for 1599,- Bruker den selv i L og er 182cm og 68kg

Kan jeg spørre deg hvor lang den er på armene dersom du strekker armene rett frem?

Det er vel armlengden som er største problemet - usikker på om jeg kommer til å irritere meg over at den blir for kort på armene... Det er jo ikke spesielt behagelig det heller.

Imidlertid ser jeg at Nuptse nok er av bedre kvalitet enn Bergans sin modell.

At det skal være så vanskelig da! :):shock::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bergans sin og er kjempegodt fornøyd! Har brukt den mye på vinterturer, i Nepal og ymse andre turer i inn og utland. Kjempejakke til fjellbruk! Sammenlignet stoffet med Sir Joseph sin, og jeg mener det er det samme stoffet. Trenger ikke noe solid her egentlig (ser det er nevnt)

Jeg ville personlig ikke valgt TNF, men det er bare min motvilje mot TNF. Har sett så uhorvelig mye "fake". Ikke uten grunn at det kalles the north fake i utlandet :shock: Sikkert greit til streetwear. Vet ikke om det duger i fjellet. Vekt betyr også en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hvor lang den er på armene dersom du strekker armene rett frem?

Den er akkurat lang nok til meg, men den kunne ikke vært kortere. om jeg skulle brukt den til aktiviteter som klatring o.l så tror jeg jeg ville hatt en str større.

Jeg ville personlig ikke valgt TNF, men det er bare min motvilje mot TNF. Har sett så uhorvelig mye "fake". Ikke uten grunn at det kalles the north fake i utlandet :shock: Sikkert greit til streetwear. Vet ikke om det duger i fjellet. Vekt betyr også en del...

Tror ikke man skal være redd for å kjøpe TNF om man kjøper fra seriøse forhandlere i norge feks sportsnett, eller oslo sportslager. om du skal kjøpe fra utlandet så ville jeg holt meg unna de små og useriøse aktørene. Vekt og pakkvolum er faktsik en grunn til å velge Nuptse, Det er ei enkel jakke uten for mye dubbeditter og i lett stoff og dun i 700fillpower. Om den pakkes sammen i innerlommen som fungerer som pakkpose så lir den ca 20x20x20cm. Innerlommen er dog litt liten som gjør at man må stappe en del for å få igjen glidlåsen, men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett en del på bergans jakken. Synes den virker helt kurant, samtidig som det er en del fine detaljer som f.eks avtakbar hette, feste til pelskant på hetta, gode "sokker" rundt håndleddene med hull til tommel og forlenget ryggstykke. Den er jo dessuten relativt godt testet i 71 grader nord, vet at mange fra den serien som har blitt intervjuet i ettertid holdt denne jakken som en favoritt gjennom hele turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.