Gå til innhold
  • Bli medlem

Skryt til Bergans :-)


DobbelNilssen

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Bergans Dynamic jakke for et års tid siden. I løpet av de siste måndene merket jeg at det var

slitt hull i ytterstoffet på flere steder og at fargen forsvant sakte men sikkert.

Snakket med den lokale sportsbutikken, som tok i mot jakken og sendte den til Bergans for reparasjon.

Etter en god uke fikk jeg melding om at jakken var kommet tilbake. Overraskelsen ble stor da den slitte jakken

min var erstattet med en helt ny jakke :).

Det er tydlig at dette har vært et problem med denne jakkemodellen. Ny jakken var forsterket med tøffere stoff

på områder utsatt for slitasje.

Jeg ble i allefall kjempeimponert over fantastisk god og rask behandling på Bergans, og ikke minst et resultat jeg

ble fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er det ikke flott med sånn service? Og fint at noen husker å skrive om det, for det er så alt for lett å klage på det som ikke fungerer, i stedet.

Norrønna ga meg super-service for et par år siden. Hoftebeltet på min godt brukte sekk sprakk i sømmen, og jeg klarte ikke å reparere det selv. Siden jeg dengang ikke bodde så langt unna lokalene deres på Hvalstad i Asker, stakk jeg innom for å spørre hvordan jeg skulle reparere det eventuelt om de kunne hjelpe meg. Damen tok en god titt på sekken, kastet den på gulvet - og gikk inn på lageret og hentet en ny til meg!! Unødvendig å si at jeg ble kjempeglad og evig trofast Norrønna-bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd er jo at grunnen til alle reklamasjonene på Bergans og Norrøna skyldes ene og alene at man har satt ut produksjonen til lavkostland. Jeg har et litt blandet forhold til dette, for det er nok kalkulert risikosport produsentene driver med. De går ned på kvaliteten og regner med at flertallet ikke bryr seg om å klage selv om man oppdager feil og mangler.

Ja, jeg har hatt mine klagerunder hos disse produsentene jeg også, men det beste er å kjøpe hos produsenter som lager kvalitet i utgangspunktet. Dessverre begynner det å minke på dem også. Også Arcteryx har vel flyttet deler av produksjonen til Kina.

Så når produksjonskostnadene blir redusert til et minimum går kvaliteten tilsvarende ned. Det finnes ikke eksempler på det motsatte, og taperen er forbrukeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg storfornøyd med servicen hos Bergans jeg også!

I fjor høst kjøpte jeg en Bergans Stranda jakke, og etter bare 3 uker hadde jeg klart å spjære sømmen inne i den ene brystlomma. Hadde plutselig stooor lomme…. Knotete å sy der selv, så jeg stakk innom nærmeste sportsbutikk. De sendte jakka inn til Bergans og sa at dette fikset de, men at nok kom til å ta minst 10 dager pga at de hadde mye å gjøre. ”Ikke lenger” tenkte nå jeg da, siden de hadde masse å gjøre… :)

Det hadde vel ikke gått en uke engang da jeg fikk tlf fra butikken om at jakka var kommet. Må si jeg ble temmelig fornøyd da det gikk så fort. Kanskje ikke så rart det tok så kort tid, da Bergans rett og slett hadde sendt en helt nye jakke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Bergans har en veldig god kundeservice. For to år siden knakk innmaten i hoftebeltet på min da 4 år gamle Alpinist 130 liters sekk. Ringte Bergans og fortalte at det var i en av deres sveiser at bruddet hadde funnet sted, og fire dager etterpå kom det ny innmat til hoftebeltet i posten. Gratis! Kompisen min oppdaget det samme på sin sekk noen uker etterpå og fikk samme service. Mulig det var en kjent feil...?

At sekken ikke er i bruk lenger fordi jeg oppdaget at en Arc'teryx Bora 95 er vanvittig mye bedre å bære med er er jo en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd utrolig bra sevice fra Norrøna og Alfasko. Det er ikke bestandig utstyret man kjøper er til forventningene eller er av kvaliteten man forventer. Da er et utrolig positivt at leverandørene gir oss kjøpere en god service. Har fått tilsendt nye sko fra Alfasko 2 ganger og ny buskse fra Norrøna. Fikk faktisk tilsendt gratis rep-set til min Nova+ fra importøren. ER DU MISFORNØYD MED UTSTYRET DU HAR KJØPT SÅ KLAG , MEN GJØR DET PÅ EN SERIØS OG FOLKELIG MÅTE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd er jo at grunnen til alle reklamasjonene på Bergans og Norrøna skyldes ene og alene at man har satt ut produksjonen til lavkostland. Jeg har et litt blandet forhold til dette, for det er nok kalkulert risikosport produsentene driver med. De går ned på kvaliteten og regner med at flertallet ikke bryr seg om å klage selv om man oppdager feil og mangler.

Ja, jeg har hatt mine klagerunder hos disse produsentene jeg også, men det beste er å kjøpe hos produsenter som lager kvalitet i utgangspunktet. Dessverre begynner det å minke på dem også. Også Arcteryx har vel flyttet deler av produksjonen til Kina.

Så når produksjonskostnadene blir redusert til et minimum går kvaliteten tilsvarende ned. Det finnes ikke eksempler på det motsatte, og taperen er forbrukeren..

så utlendinger kan ikke sy? redd for å skuffe deg, men tror nok du lett får både billigere OG bedre håndtverk i utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utlendinger kan ikke sy? redd for å skuffe deg, men tror nok du lett får både billigere OG bedre håndtverk i utlandet..

Støttes fullt ut Vandrelysten!

Og når den du siterte samtidig er blant FF's "største brukere"?? av netthandel fra utlandet mht pris/kostnader, da leser jeg dobbeltmoralisme 8)

Hadde alle gjort det, ville forhandlernettet ramlet totalt sammen her i vår egen steinrøyse.

Har som mange andre her meget god erfaring mtp service fra norske produsenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, Bergans kan service!

Det er min erfaring også.

To eksempler:

Jeg kjøpte Bergans STRANDA Jakke for iPod® da den kom på markedet.

Brukte den en del, men ikke til fjellklatring, skisport, bæring av sekk eller annet som ville gi den særlig slitasje.

Ble snarere brukt til å gå tur i pga den geniale iPodfunksjonen.

Men etter under 1 år begynte den å få stor slitasje ved alle sømmer.

Ikke noe som førte til lekkasje, men fryktelig stygt når den ble full av lyse slitemerker.

At jeg betalte nesten 6000,- for jakken gjorde at jeg måtte reklamere...

Fikk beskjed om at de ville erstatte den, men at de ikke hadde flere i min størrelse.

Så hva gjør man da?

Vel, jeg hadde tenkt å selge den og kjøpe den nye Nordkapp Jacket for iPod®/Bluetooth®...

Så da erstattet de den med en slik, med styringsenheten til iPoden og det hele! :!:

Tusen takk!

Nå nylig sendte jeg min velbrukte Breheimen II bukse til reperasjon for å få bytta knapp og borrelås i gylfen.

De holdt rett og slett ikke sammen lenger, så slitt var de.

Og til tross for at det helt klart skyltes slitasje over tid fikk jeg det fikset uten at det kostet meg ei krone.

Ikke en gang frakt fra Bergans til meg tok de betalt for! :D

Slikt får de trofaste kunder av! De har meg for livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utlendinger kan ikke sy? redd for å skuffe deg, men tror nok du lett får både billigere OG bedre håndtverk i utlandet..

Ups - vel oversått påske - og her var det et svar jeg var uenig i :)

Mener du det ikke er sammenheng mellom pris og kvalitet? Min påstand er at når prisen går ned så går kvaliteten også ned. Finnes det eksempler på at kvaliteten går opp om man flytter produksjonen til Kina? Min påstand er det motsatte - og min påstand er også at Bergans er elendig kvalitet når de har så enormt med reklamasjoner og feil på sine produkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.